iMac design uitontwikkeld?!

Uiteindelijke gaan ze dan misschien gewoon weer terug naar deze? Wie weet. [img:8f50cd2acd]http://www.at-mac.com/momojunk/2006/0709/img/02.jpg[/img:8f50cd2acd] wat dan de 'mode trent' wordt.

Zie hier trouwens de laatste creatie van Jonathan Ive... :roll:

[img:da8c031e36]http://www.worth1000.com/entries/294500/294765fLnK_w.jpg[/img:da8c031e36]

Ik zie niets...

Terug naar de topic, de iMac moet wel ooit veranderen, maar hoe en wat dat gaat er lastig worden. En wanneer... only steveness knows!

[quote:e5d4b38e45="strigoi"]Terug naar de topic, de iMac moet wel ooit veranderen, maar hoe en wat dat gaat er lastig worden. En wanneer... only steveness knows![/quote:e5d4b38e45] De iMac hoeft niet te veranderen. Hooguit in de technische sfeer, maar het uiterlijk is al nagenoeg perfect. En iets wat perfect is, zal bij verandering alleen maar minder perfect worden. Technisch, het uitwisselen van onderdelen, de instellingsmogelijkheden, misschien de aansluitingen en voor mijn part de kleuren kunnen worden aangepast. Verder laten zoals het is. :)

In de ontwerpfilosofie van Ive moet een vorm zo eenvoudig en vanzelfsprekend mogelijk zijn. Veel eenvoudiger dan de huidige iMac is moeilijk, gekunstelder wel. De iMac G4 was anders, omdat de drives toen niet betrouwbaar schuin geplaatst zouden kunnen worden. Tegenwoordig is dat kennelijk geen probleem meer en kan dus de eigenlijke computer van de voet naar het scherm. Volgens de overlevering was het huidige ontwerp al de bedoeling bij het ontwerpen van de iMac G4. Het verschil met de eMac (en in zekere zin met de iMac G3) is ook vooral dat de beeldbuis vervangen is door een LCD scherm, de eMac zag er recht van voren vrijwel precies zo uit als de iMac G5 en de huidige iMacs (op de speakers na).

Ik begrijp dat ze de huidige vorm met ongeveer het ideaal is van Ive en gok dat het nog wel even blijft. Zonder nieuwe technologie die een andere vorm vanzelfsprekender maken, verandert er vast weinig (flexibele LCD’s?).

[quote:f073304563="Dick de Roos"][quote:f073304563="strigoi"]Terug naar de topic, de iMac moet wel ooit veranderen, maar hoe en wat dat gaat er lastig worden. En wanneer... only steveness knows![/quote:f073304563] De iMac hoeft niet te veranderen. Hooguit in de technische sfeer, maar het uiterlijk is al nagenoeg perfect. En iets wat perfect is, zal bij verandering alleen maar minder perfect worden. Technisch, het uitwisselen van onderdelen, de instellingsmogelijkheden, misschien de aansluitingen en voor mijn part de kleuren kunnen worden aangepast. Verder laten zoals het is. :)[/quote:f073304563]

Ik denk dat als ze de “multi-touch” technologie willen invoeren; en als ik het kan voorspellen wel, dat dan de design van de iMac toch veranderd moet worden. Wat ergonomischer om met het beeld te kunnen ‘spelen’ als gebruiker.
Geen idee hoe het eruit zou moeten komen te zien, maar Jonathan krijgt genoeg betaald om het uittezoeken lijkt me :wink: :stuck_out_tongue:

Ik dacht ook dat er niets meer te verzinnen was toen ik mijn G3 kocht. Maar ja ik had het dus fout!