iMac Dual Core & geheugen vraagje

iMac Dual Core Intel moet daar, net als in de G5, twee keer gelijk geheugen in, standard is 1x 512 kan ik daar een 1 gigb. strip bijzetten ? :apple:

Dat kan je perfect

hoi Hermanko,

ik heb een iMac Core Duo intel met standaard geheugen (512 MB)
heb net 1GB erbij geplaats
werkt perfect :slight_smile:

Marcel

Ik heb ook nog een vraagje, hoeveel is de MHZ dan van de 1gig kaart die je moet kopen?

want die van de imac is meestal hoger als die uit de winkels.

[quote:792c0376c9="Hermanko"]iMac Dual Core Intel moet daar, net als in de G5, twee keer gelijk geheugen in ?[/quote:792c0376c9] Dat is alleen zo bij de PowerMacs. Ook de G5 iMacs kunnen gewoon 2 verschillende modules hebben.

[quote:792c0376c9=“Rayel”]hoeveel is de MHZ dan van de 1gig kaart die je moet kopen?[/quote:792c0376c9]
De modules moeten 667 MHz DDR2 zijn.

Moet er bij dat geheugen nog op iets anders gelet worden (timings?) of werkt elke SO-DIMM DDR2 667 lat erin? Scheelt weer wat bij het aankopen in de applestore.

[quote:bced424c83="EasyB"]Moet er bij dat geheugen nog op iets anders gelet worden (timings?) of werkt elke SO-DIMM DDR2 667 lat erin? Scheelt weer wat bij het aankopen in de applestore.[/quote:bced424c83]

Via MailaMac kun je 1gb reepjes bestellen 667 Mhz voor EUR 99 (ex BTW) Ik denk dat ik binnenkort een bestelling ga plaatsen

Inderdaad, en ze leveren ook in België. Thanks for the tip!!

hoi,

macstuff.nl heeft ze ook :slight_smile:
daar had ik er ook 1 besteld, maar die moet nog binnenkomen.
Zit ik binnenkort op 2 GB.
lekker hoor

Marcel

Jij lijkt tevreden over je nieuwe Imac? Welke software gebruik je er voornamelijk mee?

hoi EasyB,

ik ben zeker tevreden. zeker nu er steeds meer Universal Binaries aankomen,
maar ik ben dan ook geen prof. gebruiker.
Ik gebruik voornamelijk:

Universal Binaries:
Safari
Mail
Quicktime 7.0.4 pro
iLife '06
iWork '06
Unison 1.7.3
Delicious Library 1.6.1
Transmit 3.5.1
Jigsaw 2.0.1
Adium
Chicken of the VNC
Comic Life (de UB versie komt standaard met je iMac)

niet Universal Binaries:

Opera
FireFox (stiekum wel een beetje UB via de Deerpark uitgave)
Discus
RapidWeaver
Toast Titanium
Final Cut Express HD (momenteel niet, deze werkt niet op Intel. Update is in de maak)
Adobe Photoshop Elements 3.0 (dit zuigt!)
Vertical moon software (Swf 'n slide pro, text-osterone)

Het is absoluut goed te doen, maar als je een pro gebruiker bent denk ik dat je beter kunt wachten.
Ik ben maar een simpele gebruiker.
Rapidweaver is asboluut goed mee te werken vindt ik, ben benieuwd als de UB versie komt (3.5)
Toast Titanium is langzaam met opstarten, maar als hij draait, werkt het gewoon goed.
Final Cut Express HD is balen, maarja, ik wacht geduldig af.
Adobe Photoshop Elements zuigt gewoon. is sowieso al een log programma, maar via Rosetta is het traaaggggg
 althans het opstarten. Het simpele werken ermee is te doen.

Kijk, ik wist dat het in het begin even rommelig is. maar ben blij dat ik het nu al gedaan heb.
De UB versies van diverse programma’s komen er nu aan, en dan heb je echt meteen snelheid.
Als ik ook lees met spelletjes als die omgezet zijn naar UB, dat die dan ‘super’ snelheid krijgen is gewoon te gek. ben niet zo’n spellen man, maar ik hoop dat er meer spellen komen voor de Mac nu ze ook op intel draaien.

Marcel

Mollie

Je enthousiasme werkt aanstekelijk.

Ik ben ook geen pro-user, en mijn pakket komt in grote lijnen overeen met het jouwe. Heb je een idee wanneer we de UB van Rapidweaver mogen verwachten. Ik vind dit niet zo onmiddellijk op de site.

Voor de rest denk ik me ook maar in het avontuur te storten (nou ja
).

hoi EasyB,

Rapidweaver staat voor 1e kwartaal 2006 gepland. Misschien dat ze nog iets uitlopen.
maar geloof me, RapidWeaver draaitredelijk goed via Rosetta :slight_smile:

nou moet ik wel zeggen dat de Quicktime plugin’s niet zo lekker draaien (divx enzo)
maar ik gebruik eigenlijk voor alle filmpjes momenteel Mplayer OS X
ik hoop dat daar nog een UB versie van komt
Des te meer software overgaat naar UB, des te beter gaat je machine draaien :slight_smile:
MS office is trouwens ook wel te doen. het opstarten gaat wat langzaam inderdaad, maar als het eenmaal draait is het wel te doen.
Als die ook in UB uitkomt, knalt dit wel over je scherm natuurlijk.

Als je dat in je achterhoofd houdt, dat de PPC versies van programma’s over het algemeen een stuk langzamer opstarten, en natuurlijk niet op volledige snelheid werken, maar dat er wel aan gewerkt wordt, is het voor mij in ieder geval acceptabel.

Ik heb de meeste software makers ook gewoon een mailtje gestuurd en gevraagd of en wanneer een UB versie van hun software uitkomt.
De meesten werken eraan, of ze zijn al uit (Unison en Transmit, Delicious Library, JigSaw)
zelfs de mensen van Macpar deluxe zijn/gaan bezig met een UB versie :slight_smile:

Lovin’ it

Marcel