iMac Duo Core 2Ghz 17'' aanlsuiten op versterker.

Hallo,

Ik wil graag mijn iMac aansluiten op mijn Denon versterker. Ik doe dit nu via koptelefoon uitgang maar het is een beetje irritant dat ik de kabel er steeds uit moet halen om geluid te krijgen via de speakers.

Optical is geen oplossing want de afstand is te groot. Nu heb ik van horen en zeggen gehoord dat die uitgang ook analoog kan (waar optical kabel in moet met behulp van verloop stekkertje) is dit een kwestie van het stekkertje die ik nu in koptelefoon heb zitten gewoon in de andere uitgang te doen en dan werkt het? Kan je dan beijvoorbeeld ook de speakers van de pc afzonderlijk dempen of spelen die altijd dan mee?

Of hoe moet ik dit allemaal zien?

kan je niet gewoon een splittertje kopen voor een paar euro, zodat je de koptelefoonuitgang direct split in 2 audio lijnen...

Volgens mij ben je toe aan een Airport express met optische link naar je Denon. En inderdaad, die gewone plug in de optische uitgang proberen kan ook. Als er per on geluk licht op de elektrische plug komt kan natuurlijk geen kwaad bij het proberen. Apple heeft er wel eens een handje van de volgorde van contactjes te husselen. Een splitter is niet optimaal omdat je dan de impendantie aanpast. Wellicht met een serieus apparaat als een Denon niet top.

Edit: ik zit net naar een plaatje van de achterkant te kijken, maar volgens mij is die poort die je als koptelefoonaansluiting gebruikt dezelfde als de optische uitgang.

Klopt. Optisch moet met zooort adaptertje.... maar het is enorm onhandig als je steeds de kabel uit koptelefoon moet halen om weer geluid via imac oksen te krijgen....

En wil niet gelijk weer veel geld kwijt zijn… gebruik er frontrow voor.

http://www.feedback.nl/?id=55&b=PHPDIGITRACK http://www.feedback.nl/?id=55&b=UCA202

Dit kan ook een goede oplossing zijn. Goede geluidskwaliteit en betaalbaar. Een langere audio kabel is zo gevonden(neem dan ook een iets betere).

Ik heb een Numark usb mixer waar iTunes via usb op aangesloten zit. Zit feitelijk ook zo’n soort kaart als hierboven staat in. Nooit geweten dat de muziek uit iTunes(320kbs of Lossless) zo super kan klinken.

In de systeem voorkeuren kan je dan instellen. Audio IN usb en/of Audio UIT usb. Je kan dan ook perfect opnemen van een externe geluidsbron. Audio IN en UIT kan gelijktijdig!! met usb. Bv zou je nog Lp’s hebben? Of een live concert dat op TV wordt uitgezonden. Als dit geluid via je Denon versterker gaat kan je dat gemakkelijk zo importeren op je iMac.

Gr Ronald
www.wacon-images.com

Nou dat is een optie voor de toekomst.... alleen jammer dat er geen digitale coax aansluiting opzit....

Maar wat is er nu mis met een AE? Hoeveel meter gaat het om? Een goede kabel van 10m kost ook een kapitaal. Tel daar dat kastje bij op en een Airport is ook financieel wellicht interessant. Ben je meteen je netwerkkabel kwijt.

Moet je me even goed uitleggen? Want snap je niet...

Gaat om 8 meter ofzo.

Het probleem is dat ik nu steeds een stekkertje eruit moet halen (uit koptelefoon uitgang) om weer geluid over mijn speakers te krijgen. Dat is een beetje lastig.

Er zijn ook van die USB audio kaarten met coax! Gewoon even rondneuzen op internet. Edirol, M-Audio en meer. Prijzen vanaf €30,- tot heel erg duur. Een 'betere' kabel kan je ook onnodig duur maken. Als je tot Airtunes of iets anders draadloos voor audio zou besluiten heb je ook geen high end hifi. Maar zo'n USB audio kaart al dan niet met optisch of coax digitaal en een kabel net wat beter dan de goedkoopste. Dan heb je betaalbaar prima audio kwaliteit. Als je al je bestanden in iTunes op 96kbs of 128kbs hebt staan zou ik het wat goedkoper houden. Heb je alles in hoge kwaliteit staan en ook prima speakers bij je Denon zou ik een paar euro tientjes er extra aan uitgeven. Tussen €50,- en €100,- zou je er moeten komen met een USB audiokaart en langere kabel. Kan je elke dag opnieuw van genieten.

Ik wil soms niet gaan slapen omdat er juist weer een leuk nummer in iTunes partyshuffle komt. Luister via actieve Tannoy studio monitors.

Gr Ronald