iMac DV ziet AirPort netwerk niet (als enige)

Hallo,

Ik kon in het archief niets vinden over dit specifieke probleem dus post ik het hier:

ik heb een AirPort Extreme BS die uitstekend werkt op een iMac 17" en een PB 12" maar niet op een iMac DV-met-adapter. De AirPort kaart in de DV komt uit een iBook die het ook vlekkeloos deed. Maar wat ik ook instel, ik krijg geen netwerk te zien en als ik er een probeer op te bouwen, krijg ik een foutmelding.

De BS staat ingesteld met Access Control maar de ID van de DV is ingevuld (ook als ik Access Control uitzet ziet de DV niets)

Het vreemde is dat ik met KisMAC vanaf de iMac DV het netwerk wel zien maar de in Netwerk weer niet.

Wie heeft er nog een brilliante gedache?

802.11b/g compatibel aangezet?

Misschien ten overvloede, maar om een airportkaart in je imac G3 te plaatsen heb je een adapter nodig. Die heb je wel?

Jorg

[quote:ed62c9169d="sensei"]Misschien ten overvloede, maar om een airportkaart in je imac G3 te plaatsen heb je een adapter nodig. Die heb je wel?[/quote:ed62c9169d]

[quote:ed62c9169d=“imar”]ik heb een AirPort Extreme BS die uitstekend werkt op een iMac 17" en een PB 12" maar niet op een iMac DV-met-adapter[/quote:ed62c9169d]

imar heeft het over een DV-met-adapter dus die zit er in.
Anders zou kisMAC ook niet werken.

Vraagje: is de 17" iMac een Airport of een Airport Extreme machine?
Als het een Airport machine is, dan weet je in ieder geval zeker dat je Airport Base Station geschikt is voor gewone Airport machines.

En anders zou ik inderdaad als eerste kijken naar de tip van beammeup.

[quote:dc1e2e290b="macpro"]Vraagje: is de 17" iMac een Airport of een Airport Extreme machine? Als het een Airport machine is, dan weet je in ieder geval zeker dat je Airport Base Station geschikt is voor gewone Airport machines.

En anders zou ik inderdaad als eerste kijken naar de tip van beammeup.[/quote:dc1e2e290b]

Mijn iMac 17" heeft een standaard AirPort kaart. Onze 12" PB een Extreme. De BS staat op compatible met beiden. Maar het bleek dat het probleem van geheel analoge aard was:

De antennekabel zat niet goed vast in het plugje waarmee je 'm in de Airportkaart steekt (bareuh!)

Hoewel het er ook aan kan liggen dat ik de adapter-met-kaart een paar keer losgehaald heb en (bezeten maar beheerst) weer teruggedrukt heb.

Maar hjij doet 't!!! En ik kan vrolijk verder aan mijn volgende grote netwerkontdekkingsvraagstuk: waarom is het zo traag?! [Zie ook hier]