Imac Ethernet/ADSL probleem !

Bij het instaleren van een ethernet/ADSL modem op een Imac 266 zag ik dat het ethernet signaal niet goed was. Het controlelampje op het modem knipperde. Bij een test met een powerbook 1 Ghz bleek het wel goed te zijn. Wat zou het probleem op de Imac kunnen zijn en weet iemand er een oplossing voor ?

mdsign, kun je nog iets meer informatie geven bijvoorbeeld de juiste software geinstaleerd, of dat heeft deze ethernet modem eerst wel goed gedraaid? meestal is opnieuw instaleren of resetten van de ethernet modem voldoende.

Ik heb nog geen software geïnstaleerd.Het modem geeft bij aansluiten op 'n Mac meteen aan of er 'n goed ethernetsignaal is of niet. Het eerste wat je moet doen is via je browser naar 10.0.0.138/het modem toe maar daar komt hij niet op de Imac. Er is dus kennelijk iets met mijn ethernet op de Imac aan de hand maar ik weet niet of dat 'n hardware of software probleem is en wat ik er aan kan doen !

Er zit een script op cd die waar de drivers staan, even kijken op de cd in de folder van Mac, de bewuste folder moet je dan naar je bureau blad kopieren, als het goed is staat er ook wel een uitleg de cd hoe je dat moet doen heb zelf een speedtoch van de KPN en daar staat een folder voor Mac user en ook de uitleg hoe je dit moet doen het is wel even zoeken. Succes,

Tip:

Begin bij het begin: de handleiding.

Ik heb bij mij in de winkel (Primafoon Arnhem) Al vier (ja, 4!) keer dezelfde man in de winkel gehad: ‘mijn telefoon stoort’
Aljo: ‘waar zit de splitter?’
Klant: ‘boven op zolder’
Aljo: ‘En de telefoon?’
Klant: ‘Oooow, beneden’
Aljo: 'O? Dus vooooor de splitter
Klant: 'Ja, mag dat niet dan?

Dúh!

Grtz Aljo

Draait je iMac systeem 9 en de powerbook OSX toevallig? Als je OSX draait, zou het allemaal zonder enige installatie moeten werken eigenlijk. OS9 is weer een ander verhaal (heeft te maken met 'tunneling' ???), hier is wel een stukje software voor nodig.

Tip: koop voor een paar tientjes een ethernetswitch en zet die aan je ethernetmodem. Heb je helemaal nergens meer omkijken naar (wel ff configureren natuurlijk, in de regel via IP 10.0.0.138).