Imac flat-p 15" 700 video loopt vast

na een inbouw project dit weekeind loopt de video weergaven langzaam vast. Eerst hikt en dubbellen vensters en dan hangt het scherm. Het systeem werkt gewoon door ( inloggen mogelijk)

• HD 160 Gb ingebouwd master de bios kan dit gelukkig adresseren
  • Pioneer 108 DVD brander ingebouwd slave
  • 512 pc133 168 pins MDT geheugen ingezet in het SO

Volgens de developerssite van apple gebruikt de pangea chip via de AGP bus het systeem geheugen

wie heeft een idee?? zijn die hardware test cd’s ergens te krijgen?? Of weet iemand een goede freeware memory tester?

configuratie:
Imac FP 15"
HD 160GB
Pineer 108 DVD RW
512 PC133 MDT geheugen
MACOSX 10.3.8
OS9.2.2 NL
Airport

¥β

Bedankt, goede documentatie Ik had de PMU en Pram gereset die info had ik uit een technisch manual. De Imac en video start goed op maar na verloop van tijd 1uur 5 uur loopt het vast. Je ziet dan eerst traagheid en stagnatie in de schermafhandeling en windows gelijke videofouten zoals het naslepen van menu's daarna loopt het video gedeelte vast.

Ik heb programm die de temperatuur sensor van mijn HD uitleest die komt nooit boven de 38oC uit.

Heeft iemand een goede pd mem tester? Ik vermoed dat daar de fout zit. Ik heb in mijn Cube het zelfde MDT pc133 168pins geheugen ingebouwd en dat gaat goed.

Heb je wel aan de koelpasta gedacht? Je moet koelpasta gebruiken op die heatpipe, als dat niet goed gaat kun je oververhittingsproblemen krijgen...

Ik heb eerst verschrikkelijk Internet geraadpleegd en heb ook volgens Apple's Technisch manual gewerkt Imac 15". Dus ook de koelpasta gebruikt. Voor de sleutelaars zelfs de torx schroeven kruislings vastgedraaid ;-) Ik zoek nu nog een tempmeter voor de cpu ik hoop dat deze dat ondersteund.

Vandaag liep het video gedeelte weer vast ik kon vanaf m'n Ibook gewoon inloggen. Ik heb meteen een Imac hardware test cd opgestart. En bij de lange test kwam de fout **** disp/13/2 *** naar voren. Kortom het vram geheugen. Gisteren doorliep de mac de test goed. Misschien wordt het te warm ik heb al minder kleuren ingesteld. Als iemand een Imac-logic board heeft liefs 800Mhz zou hij me gelukkig maken. Voorlopig ga ik maar een cpu ventilatortje in het systeem knutselen :-( :cry:

Alles werkt weer prima na een nieuw moederbord. Zelfs mijn user 256Mb en serviceslot geheugen 512MB wat voorheen vastliep. (geen Apple). Nu kan ze nog een paar jaar mee als server video-rekenaar.