iMac FP ziet geheugen upgrade niet

Heb zojuist de geheugenkaart in mijn iMac ge-upgrade (256 naar 512) Het gaat om de geheugenkaart die in de mac zit, waarbij je dus je mac moet open schroeven. Ik heb de beschijving van demontage/montage van www.xlr8yourmac.com

Ik had al een geheugenmodule in de ondezijde van mijn iMac zitten van 512, samen met de 256 [u:f07eb13a51]in[/u:f07eb13a51]de mac zat ik op 768MB.

Nu dus die 256 vervangen voor 512 maar als ik de iMac opstart ziet hij alleen maar 512MB.

volgens de system profiler zit er in DIMM0/J12 512Mb
en in DIMM1/J13 niets.

Nu weet ik zelf niet welk geheugen in welke bank zit, zegt me nl niets.
Maar feit is wel dat van de totale 1GB maar de helft gevonden word en dat in 1 geheugen bank.

Wie weet raad

iMac 800 FP
60GB
Superdrive
Tiger 10.4.1

ik kan maar 2 dingen bedenken: 1. het geheugen zit er niet goed in 2. het geheugen is kapot (hoewel ik me afvraag of de iMac het dan wel doet?)

er schiet me nog iets te binnen. hoeveel geheugen kan deze mac maximaal aan?

dacht dat het totaal 1gb was hoor

en ik haalde de geheugen kaart uit een werkende PC (die wel uitstond uiteraard).

Haal het geheugen dat je eenvoudig kunt verwijderen uit de Mac. Start 'ie dan nog op, dan is daar iets mee aan de hand. Maar de kans is groter dat 'ie niet opstart, omdat het geheugen dat je in de bol hebt geplaatst niet goed werkt.

DIMM1/J20 is de ingebouwde, DIMM0/J22 is de makkelijk bereikbare bij mijn 17" iMac G4.

De ingebouwde geeft dus niet thuis. Aller weer goed in elkaar gezet? Maakt alles goed contact?

wat een vreselijk lelijke signature heb jij trouwens

Zo beter?

Alles is weer precies in elkaar gezet en maakt goed contact.
Ik heb zelfs nieuwe pasta aangebracht.
Kan het zijn dat dit geheugen op de een of andere manier niet compatible is met mijn iMacje?
Het is een 512 MB 133Mhz, zou toch ok moeten zijn.

zou ok moeten zijn. 512 MB SDRAM 133 168 pins, volgens MacTracker. Als er iets incompatible of kapot is meld system profiler dat. Heb je hardwaretest (op een cd die je bij de mac gekregen hebt) al geprobeerd?

mooie signature. Alleen jammer dat hij te groot is (volgens de regels niet meer dan 48 px hoog)