iMac G3 233 mhz start niet op

Beste mensen,

Mijn iMac doet raar. In eerste instantie had hij helemaal geen zin om meer aan te gaan. Ik heb toen de batterij eruit gehaald en de Power Manager gereset.

Toen ik vervolgens de voedingskabel erin deed, hoorde ik het scherm zoemen. Vervolgens heb ik hem aangezet met de Power-knop. Hij gaf toen het bekende geluidje en de harddisk begon te draaien. Daarna klikte hij en ging hij weer uit.
Nu doet ie weer niks meer. (waarschijnlijk als ik de batterij er weer uit haal en weer reset gaat hij weer even aan).

Volgens die verschillende forums kan het zijn dat mijn analog board kapot is. Is dat echt de enige optie of heb ik iets over het hoofd gezien?

Alvast bedankt en met vriendelijke groet,
Nick

Het kan natuurlijk verschillende oorzaken hebben b.v. Processor/geheugen

Iets specifieker?? :)

Ik heb alle contacten van het geheugen etc ook schoongemaakt.

Je hoort echt heel duidelijk de harde schijf ratelen en dan stopt ie ermee. Wanneer ik hem dan weer reset, kan ik hem weer aanzetten.

Ik heb nog wat nieuwe dingen getest:

• Booten van cd-rom doet hij ook niet
  • Wanneer ik de voedingskabel er een minuut of 5 uithaal, kan ik hem ook weer aanzetten (hoef dus niet te resetten)

Heb je al geprobeerd om er een nieuwe batterij in te zetten in plaats van hem eruit te halen? Als die leeg is , willie op een gegeven moment ook niet meer opstarten, heb ik ook gehad met en imac 233, daarna deettie het weer.

Ik heb de batterij doorgemeten en daar staat nog 3.4V op. Zoveel scheelt dat toch niet met 3.6v?

Nieuw batterijtje gekocht bij de Apple Shop. (Doorgemeten 3.7V)

Helaas! Nog steeds hetzelfde probleem.

Heb dus een nieuw batterijtje in de aanbieding!

Misschien mag je het batterijtje terugbrengen als je het probleem uitkegd, misschien heb je dan kans dat ze je ook nog uit de nood kunnen helpen.

Succes ermee in ieder geval :finderoud:

Ik heb ooit es iets gehoord over de CUDA knop op het Logic board (moederbord). Daarmee kan je de boel hard resetten, alleen weet ik niet waar die zit op een iMac 233. Als dat niet werkt, vrees ik dat het je moederbord is. Heb hetzelfde gehad met mijn eerste Macje, gelukkig binnen de grantie. Opstarten, ff pruttelen en daarna niets meer.