iMac G3/350 ineens héél traag...

Ik heb thuis een iMac G3/350Mhz met 320 Mb RAM en een 7 Gb HD (de machine heeft geen FireWire). Deze oude mac deed een tijd lang dienst als mail en itunes mac. Hoeft niet snel te zijn. Maar nu het volgende, deze mac is ineens traag als stroop geworden. Ik dacht eerst het ligt aan de kleine HD die in de loop van de tijd vol was geraakt, dus ben gaan opruimen en heb uiteindelijk het hele systeem opnieuw erop gezet (MacOS X 10.3) maar het gekke is dat de machine traag blijft. Om een voorbeeld te geven: het opstarten duurt bijna 8 minuten, als ik de HD openklik krijg ik eerst de beachball en na lang denken opent het venster. Het openen van programma's duurt nog veel langer. Op dit moment is er 4,7 Gb vrij op de HD dus dat kan het probleem niet zijn. Heeft iemand enig idee wat mijn macje zo traag maakt?

Alvast bedankt,

Groet,
Job

Wellicht een beschadigde hardeschijf of geheugen wat niet lekker is. Bij een nieuwe install is natuurlijk alles eraf dus kan het geen programma zijn at het geheugen opvreet. HD's en geheugen zijn de meest voorkomende problemen waardoor computers raar gaan doen.