iMac G3 DV open maken [opgelost]

Ik lees dat het vervangen van de HD weing moeite kost. Maarru ben al een tijdje aan het googlen of er ergens een handleiding o.i.d. te vinden is om de iMac G3 DV open te krijgen en kom niet veel verder dan dat mensen de HD hebben vervangen maar er ff niet bij zetten hoe ze dat hebben gedaan.

ik zie aan de onderkant alleen maar 2 schroeven en ik kan me niet voorstellen dat de harde schijf vervangen moet worden via het klepje waar je ook de geheugen modules kan vervangen (mijn handen gaan daar niet in passen!!)
Het is zeker een klik systeem.

Ik ben over het algemeen wel van het zelf proberen maar ik heb er niet zo’n zin in dat ik (weer) iets stuk maak wat daarna niet meer te repareren is (behalve met wat ducktape of lijm) en er later ook nog eens achter te komen hoe het wel moest…

Ik heb het vaak genoeg zelf gedaan. Je moet de hele onderkant eraf halen (de plastic kap). Er zitten vooraan twee schroeven, bij de 'voet', die moet je los maken. Verder zitten er nog 4 of 6 (weet het niet helemaal zeker) onder het klepje bij het geheugen. De plastic kap kan je er vervolgens met wat geweld vanaf halen, wees niet bang als het niet zo 1-2-3 eraf komt.

Daarna moet je er een soort van metalen schild vanaf halen, met schroeven die rondom de iMac zitten. Sommige zitten op wat lastige plekken.

Als je dat ding los hebt gemaakt, kan je zo bij de hardeschijf. Die zit ook nog weer vast met een paar schroeven, als in een standaard ATX-computerkast (Windows-bak).

Daarna is het in elkaar zetten weer het omgekeerde proces. Hou wel de schroefjes goed bij elkaar, want de ene is net wat dikker dan de ander, en dan past 'ie weer net niet (of net wel, maar dan draai je 'm kapot).

http://www.macworld.com/2001/10/bc/howtoimac/

Kijk, daar heb ik wat aan, bedankt... dit keer dus geen terminator style iets uit elkaar halen 8)

Koen, da's niet voor een DV model. Die zien er van binnen (en buiten, voor wat betreft de plaatsen van de schroeven) ook anders uit.

[quote:0e09ebdcb9="Nikita"]Koen, da's niet voor een DV model. Die zien er van binnen (en buiten, voor wat betreft de plaatsen van de schroeven) ook anders uit.[/quote:0e09ebdcb9] Het tweede deel gaat over slot-loading iMacs, dat zijn dacht ik wel DV modellen. Ik heb het tenminste altijd gebruikt voor mijn iMac G3 DV (summer 2000).

Er is ook een slot-loading die geen DV model is (het 350 MHz model uit de Zomer 2000 serie). Maar ik zie het nu ook staan, even voorbij de helft van de pagina. Die klopt inderdaad wel, ik zag alleen de versie voor de tray-loading staan. :)

Imac op de kop leggen (beeld scherm op een handdoek oid), daarna spreekt het voor zich. Eventueel foto's of tekeningen maken zodat het geen puzzel wordt waneer je hem weer in elkaar zet.