iMac G3 plotseling uit

Ik zat net beneden op de iMac G3 te internetten, en plots valt hij uit! Na een minuutje probeer ik 'm weer aan te zetten, maar hij reageert niet. Ook de herstart knop aan de zijkant doet niets. Nu heeft die machine al een paar daagjes aangestaan en was hij super heet. Ik heb de stekker eruit getrokken en laat hem nu afkoelen.

Is er rede voor grote paniek of moet ik wachten wat er gebeurd als-ie is afgekoelt?

Hoi,

Dit heb ik een half jaar geleden ook gehad met mijn iMac, diverse dealers gebeld maar dat zou wel € 350 tot € 400 gaan kosten was waarschijnlijk de hoogspanning. omdat ik nier zo veel geld had ben ik maar op een pc verder gegaan. Tot een week geleden mijn zoon met de mededeling kwam die had het weer gehoord van Bossina in Groningen dat het wel eens het batterijtje op het moederbord zou kunnen zijn. Nu had ik nog een mac plusje staan en daar zat precies hetzelfde in deze in mijn Imac geinstalleerd en verbazing allom, na het weer in elkaar zetten van de iMac, draait alles weer als een zonnetje :lol: :lol: :lol: Hij staat nu al weer 4 dagen aan.
Doe hier dus je voordeel veel.

groetjes Gewe.

Na een half uur/drie kwartier afgekoeld te hebben, startte hij weer normaal heb en functioneert weer goed .. :D Als het nog een keer voorkomt zal ik wel gaan bellen of het ook zoiets is als bij jouw mac.

er zit een beveiliging op ... als hij te warm word slaat hij automatisch af ... en je krijgt hem pas aan als de temperatuur onder een bepaalde waarde zit ... ookalgehad met een windows bak ... ventilator zat vast (lag iets voor :D ) en tijdens het spelen van GTA VC viel ie uit :D ... na een half uurtje weer in orde ...

Om dit te voorkomen …

1. zet de mac zeker niet in een kast (voor de ventilatie)
  2. zorg dat de ventilatie hollekes vrij zijn
    ge weet wel … :smiley:
    niet naast een vuur zetten ofzo:D

zonder deze beveiliging zou bv. uw moederbord kunnen beschadigd raken,
dus wees blij dat ie uit ging en niet ging smelten …

Wees dus NIET ongerust

Okee, nu snap ik het :lol: Bedankt voor het geruststellen ;)!

O jeeh...ach..tis maar een Dell of smelt of hoe je m wil noemen. [img:e74d228df1]http://forum.macosx.nl/album_pic.php?pic_id=4718[/img:e74d228df1]

[quote:0e9f990854="macdaddy"]O jeeh...ach..tis maar een Dell of smelt of hoe je m wil noemen. [img:0e9f990854]http://forum.macosx.nl/album_pic.php?pic_id=4718[/img:0e9f990854][/quote:0e9f990854] Hey, dat was mijn Dell! Ik dacht al dat er nog een was gesmolten...

Mijn Dell is gesmolten!

Beetje gesmolten ... ? Drm heeft Apple dus ventilatie gaten op andere plaatsen :D

Hij is vandaag al voor de derde keer plots uitgegaan.

[quote:03f07078fb]1) zet de mac zeker niet in een kast (voor de ventilatie)
2) zorg dat de ventilatie hollekes vrij zijn[/quote:03f07078fb]

Hij staat niet in een kast of whatever, dus daar ligt het niet aan. Wel wordt hij veel gebruikt en staat dus de halve dag te sluimeren. Kan het hieraan liggen?

heb je veel andere apparatuur aanstaan op het moment van uitvallen? dat heb ik met mijn G3 gehad, die trok het niet meer en viel uit. ging niet meer aan totdat hij weer wat koeler was en toen ik de andere apparaten had losgekoppeld.

een macje zit ook het liefst op een geaard stopcontact dat niet gedeeld is door middel van een een verdeelbak. is dat wel zo, let er dan op dat er niet teveel apparaten aanstaan op dezelfde groep.

Ehm, er hing alleen een printer aan. :? Hij doet het nu weer gewoon (we proberen 'm wel minder lang aan te laten staan) maar moet ik er iets aan gaan doen of gewoon laten?