imac g3 rvs!!

Hey ik heb wat in mijn hooft en het lijkt me heel cool om te hebben

Een imac g3 in een rvs behuizing.
Nu heb ik nog een oude imac g3 233 mhz 64mb ram 6 gb er staan.
En ik doe/kan er weinig mee. Maar als ik nou aan een rvs behuizing zou kunnen komen, zou dat natuurlijk heel stoer staan. Daarom had ik een vraag, en die luid:

Bestaat er een bedrijf die gespecialiceerd is in het particulier bouwen van behuizingen in rvs?
Dus dat ik dan een rvs imac kan maken, kan ik er altijd nog wat nieuwe hardware bij kopen om hem weer bruikbaar te maken. Het lijkt me zo ongelooflijk cool. Een beetje powerbook achtige look.
Ik heb gezocht maar kan geen bedrijf vinden die dit doet, Wel bedrijven die behuizingen bouwen in grote oplagen. Dit moet ik dus niet. Hoop dat iemand mij kan helpen met mijn droom groetjes dardow.

Wordt dat niet te heet? Een G3 heeft geen fan. :?

Met de hand is dat denk ik niet te doen en CNC-en kost heel veel geld voor 1 exemplaar. Dus denk niet dat je zo'n bedrijf kunt vinden. Het zou er inderdaad wel vet uit zien denk ik :)

Als alternatief zou je natuurlijk je huidige behuizing kunnen laten verchromen...maar ik zou dan rekenen op een kleine 400 euro aan kosten...niet echt goedkoop dus..

[quote:ecbc2e39ff="Mr Wabbit"]Als alternatief zou je natuurlijk je huidige behuizing kunnen laten verchromen...maar ik zou dan rekenen op een kleine 400 euro aan kosten...niet echt goedkoop dus..[/quote:ecbc2e39ff]

400 euro $$$$. Dat kan ik niet opbrengen nee.

Hm, wel koel idee op zich. Wat je zou kunnen doen is ergens een stuk alu/verchroomd ijzer/rvs opsnorren en dat om het gekleurde deel van je iMac heen 'molden'.

Daarna helemaal op maat zagen/knippen, en je oude plastic kap vervangen door je nieuwe creatie.

Mooiste is natuurlijk een metaal met gaatjes, ala G5 front. Heb je direct een goeie ventilatie.

Leuk idee, Qua kosten zit je met 400 euro veel te laag. Je zult namelijk op zoek moeten naar een plaatwerker. Ik schat in, minimaal 2 dagen werk, reken op minimaal 1000 euro

Ik denk dat je voor minder een leuke g5 kan kopen

[quote:0f2252abd9="wjgmspeedy"]Wordt dat niet te heet? Een G3 heeft geen fan. :?[/quote:0f2252abd9]

Ik heb een iMac 233/B draaien als webserver. Destijds is het analogue board defect gegaan. Ik heb toen de hele monitor eruit gesloopt en het analogue board. De rest zit er gewoon nog in, muv het power board, die ligt er los achter.

De fan draait al anderhalf jaar niet meer. Volgens mij is die alleen maar nodig om de monitor te koelen en die zit er niet meer in.

inpakken met een rolletje alu-folie van de Aldi, kost bijna niks.. :D

Kom op, 400/1000 euro ? Wel eens een casemodder gezien ? Die jongens bouwen voor niks tot een paar honderd euro een compleet nieuwe kast. Creativiteit en handigheid vereist, meer niet.

Laatst had een of andere bouwmarkt (welke weet ik niet meer, maar zie hier regelmatig de folders van Gamma, Karwei e.d. voorbijgaan) rvs-folie in de aanbieding, om, bv keukenkastjes, een RVS-look te geven. Ik moet wel zeggen dat ik de folie slechts in zo'n aanbiedingenfolder heb gezien, maar het is misschien de moeite waard om er navraag naar te doen en te kijken of het geschikt is.

Oké, mijn idee was eigenlijk om de hele imac een grote beurt te geven. Alles nieuw er in, zodat hij weer lekker snel is. De gekleurde achterkap gewoon van rvs of schroom. En de twee speaker en de cd drive de gaatjes look geven van een power mac. Als het zou kunnen achter de boxen twee hele kleine neon lampen (blauw) En omdat ik gek van handtekeningen ben zou ik dan ergens onder in, onder de cd drive mijn handtekening willen graveren. Dan nog kijken voor een mooie bleuthoot rvs/ chromen toetsenbord en muis. En twee flat speakers er naast in titanium of dergelijke. Als laatste natuurlijk tiger er op laten draaien. En moet je kijken wat een coolle imac g3 je hebt. Minstens zoveel waard als een nieuwe g5 powermac, en nog heel orrigineel ook. :D

Wat dacht je ervan om in een hobbywinkel enkele potjes modelbouwverf te kopen en een spuitsetje hiervoor, voor een 50 tot 70€ kun je je imac dan spuiten in metaalkleur. Voor G5 look kan je er altijd gaatjes inboren.

Neon bestaat bij mijn weten maar in 1 kleur en dat is geel/oranje achtig, de rest zijn flouresentielampen (TL-lampen). Nu een TL-lamp is een beetje te groot, maar je zou wel blauwe led’s kunnen plaatsen, deze nemen bijna geen plaats in, en je kan wel ergens een verdeelprintplaat maken voor de voeding, er is toch plaats genoeg in zo een G3.

Je handtekening is simpel, je leent van iemand zo een apparaat om te graveren en je zet je handtekening erin. Met een soldeerbout gaat het ook, maar da’s een lasting en stinkend werkje en het staat niet goed denk ik. Wat ik een betere oplossing vind is een soort mal maken, in een plastiekje snij je je handtekining uit, je plakt het tegen je mac, en spuit er met zwarte verf op, en je handtekening is eropgespoten.