imac G3

Ik ben van plan een oude imac G3 te kopen. Er zijn er veel te koop in diverse prijsklassen zo tot 350 euri.Nu zou ik willen vragen waar ik op moet letten als ik er eentje koop. En wat de eventuele uitbreidingsmogelijkheden zijn( geheugen airport etc).

Firewire!... omdat je dan de nieuwste os X kan draaien. anders draait ie tot met os X 10.3.9.

Ik zou niet meer beginnen met de G3, meteen beginnen met de G4. Loopt Tiger ook wat beter enzo... De G3's kunnen nog wel mee, maar beginnen nu toch wat oud te worden.

[quote:5f3a9e376b="Mr Macintosh"]Ik zou niet meer beginnen met de G3, meteen beginnen met de G4. Loopt Tiger ook wat beter enzo... De G3's kunnen nog wel mee, maar beginnen nu toch wat oud te worden.[/quote:5f3a9e376b]

Hij heeft een macmini!!

Storko de iMacG3 draait prima met Tiger. Alleen iLife 06 geeft wel problemen. Dus als je dat niet per se hoeft op je G3 dan kan het goed. Zorg voor voldoende geheugen. Plaats 512MB gebeugen bij. En zorg inderdaad voor die firewire. en zorg voor een goede firmware versie voordat je Panther of hoger installeert.

Is een machine om een factuurtje te maken beetje internetten niks bijzonders maar model is zo mooi

Ik weet het ik heb er 5 staan. Bijna van alle kleurtjes 1!

Ik zou overigens wel gaan voor de DVD versie. Firewire, DVD, HD 10 G (en niet die van 6G)

iMac II DV Blueberry

Processor: G3 - 400 MHz Geheugen: 128 MB Harddisk: 10 GB
Poorten: USB FireWire UTP VGA
Nette iMac DV met origineel toetsenbord en originele muis. DVD-speler. OSX 10.3.9 geïnstalleerd.

Is dit wat voor 150 euro?

doen!!

Alleen het geheugen moet je uitbreiden. dwz. een stripje van 512 plaatsen op de plek waar nu een 64 MB zit. Kosten ca 100 euro.
Kijk eens bij www.Mail-a-mac.nl

(er zitten er nu 2 van 64 in)

boekeloo

Thanx boekeloo !!!

Het allereerste model, de 233 MHz Bondi Blue uit 1998 is inmiddels een model dat je al gratis aangeboden kunt krijgen. De eerste reeks iMacs t/m de 333 MHz(rev. A t/m D) lust alleen laptop-geheugenreepjes (SO-DIMM), dat is verhoudingsgewijs erg duur. Vanaf de 350 MHz zitten er de standaard 168pins SDRAM-reepjes in en kun je het geheugen ook tot een 1024 MB uitbreiden. Vanaf de 400 MHz wil Tiger een beetje zonder gedoe (want FireWire) installeren en lopen.

Download even de MacTracker zodat je een idee hebt wat er allemaal aan iMacjes gemaakt is en tot hoever je kunt upgraden. Met een beetje geduld moet je wel op een betaalbare Blue Dalmation of Flower Power (400, 500 of 600 MHz) kunnen stuiten. Dat zijn in hun soort de snellere modellen en door de finish hebben ze nog iets bijzonders.

Voor prijsindicaties wordt veel naar MacNews.de verwezen. Als je van een partculier koopt, zou je mogen verwachten dat de prijs onder die van de zakelijke adverteerders op www.tweedehandsmac.nl (bijv. Condor, N&G) liggen, maar de begrippen afschrijving en particulieren bijten elkaar nogal eens.
Zo heb ik onlangs een 233 Bondi Blue voor maar liefst €300,- aangeboden zien staan: ik deed zowat in mijn broek van het lachen!

Op Low End Mac kun je veel leren over de technische achtergronden, verschillen tussen de revisies, upgrademogelijkheden etc.
een service manual is ook nooit weg.
Zo, jij komt het weekend wel door.

middagje genoeg?

Eeen prijsje van rond de 150 euro moet wel lukken, dan kun je die bak ook nog volpompen met geheugen. Wel zo handig als je tiger wil draaien. En FW is niet per se een must, veel accesoires zijn er ook in USB, dat is wel een must. Heb zelf een iMac 350 met alleen USB en 768 MB ram een grote harde schijf(80), prima machientje.

Voor net wat meer geld heb je een veel beter model. Als je op www.tweedehandsmac.nl kijkt dan zie je voor 175,- al betere modellen dan die jij wilt. Als je het model toch zo leuk vind, dan zou ik gelijk voor een van de betere modellen gaan.

Als je dan toch op www.tweedehandsmac.nl bent, klik dan op Mac24 Shop , dan zie je gelijk waar je Mac z'on beetje mee kunt uit breiden.

Iedereen bedankt voor de tips. Als er een imac thuis staat post ik nog een berichtje.