iMac G4 800 Mhz (2003)

:) Weet iemand hoe je het opstartgeluid van de imac stiller kunt zetten? Ook een klein probleemtje: de iMac maakt tijdens het werken een irritant bromgeluid, wat is dat ?

Helaas, voorzover ik kan nagaan, werkt geen van de aangedragen ideeen tot de vermindering van het opstartgeluid

Misschien flauw: maar gewoon zo weinig mogelijk opstarten. Laat maar lekker slapen, is beter. Als ie vervelend bromt zou ik hem na laten kijken. Dat hoort niet. Alleen de ruis van de ventilator hoor je te horen. Bij mij komt daar soms een hoge toon bij, die een tikkeltje irritant kan samenklinken met de koelkast.

ps: ik begin te twijfelen of de volume stand invloed heeft op het opstart geluid. Omdat ik denk dat ik wel eens geruisloos ben opgestart. Weet het niet zeker.

De volumestand regelt ook het opstartgeluid. Voor zover ik weet kun je dit niet los van elkaar regelen.

Dat bromgeluid weet ik niet. Is dit afhankelijk van de geluidssterkte?
Dan zou er iets niet in orde kunnen zijn met de aarde.

Hans

Je kan volgens mij met een apple scriptje voor het afsluiten je volume naar beneden gooien. En dan met een opstart script je volume weer omhoog. ik kijk wel even of ik wat kan vinden.

Update:
Blijkbaar zijn die scriptjes er niet…
http://www.macosx.nl/forum/viewtopic.php?t=4660&highlight=opstart+geluid
Lees hier verder voor meer tips.