iMac G4 beelscherm: van grijze vlek tot compleet zwart beeld

Mensen, op afstand probeer ik iemand te helpen, echter ik heb geen ervaring met een iMac G4 en al helemaal niet met de problemen die zich klaarblijkelijk kunnen voordoen met zo'n apparaat.

Een vriend van mij heeft een iMac G4 van anderhalf jaar oud. Nu heb ik hier op het forum gezocht naar soortgelijke problemen met het beeldscherm van een iMac G4 echter ik heb geen bevredigende oplossingen gevonden.

Hieronder de hulpkreet van mijn vriend:

[i:8a23503eab]ik heb trouwens een probleem met mijn imac, mijn beeldscherm is naar de klote. mijn scherm werd plotseling helemaal zwart en ook na het opnieuw opstarten kreeg ik steeds hetzelfde beeld. eerst een grijze vlek die alsmaar donkerder werd tot het hele scherm zwart is. echt enorm klote, ik heb dat ding pas 1,5 jaar en gebruik hem helemaal niet intensief. ik heb meteen een mailtje gestuurd naar mailamac en die vertelde dat de garantieperiode 1 jaar is en dat ik maar met de helpdesk van apple contact op moet nemen. daar heb ik een halfuur aan de lijn gehangen zonder ook maar iemand te spreken. erg teleurstellend allemaal.[/i:8a23503eab]

Nou, over het teleurstellende gedeelte bij Apple, daar kijk ik niet van op daar service hun sterkste kant niet is, maar is er iemand die een soortgelijk probleem heeft gehad en inmiddels weet wat het is en nog geweldiger zou zijn: een oplossing weet (naast het toch laten repareren voor veel geld)?

Mijn dank is groot, zijn dank overigens ook. Bij voorbaat.

Groet,
Amsterdam

Garantie is voorbij maar dit is een probleem dat zich volgens mij niet mag voordoen als de verkopers een deftig product verkocht hebben. Misschien kan je zo toch nog een kostloze reparatie eisen. Verder kan ik niet helpen.

Klinkt als kortsluiting. Waarschijnlijk flatkabel naar lcd stuk door een verkeerde aarding of zo. Als je met appel helpdesk aan de slag gaat zet je valium druppels dan maar vast klaar. Of een overmatig grote buidel met geld. En je kunt ook geluk hebben natuurlijk.

OK erm...ik wacht nog wat meer reacties af hehe.... Thanks anyways heren. :wink:

Bel anders zelf eens met de helpdesk van Apple. Dat verhaal van die vriend van jou geloof ik niet helemaal.

Erm, welk gedeelte? En waarom zou je 'm niet geloven? Hij vertelt mij wat hij meemaakt. Ik heb geen reden om aan z'n verhaal te twijfelen trouwens....

Dat hij een half uur in de wacht zou hebben gestaan, lijkt mij zeer onwaarschijnlijk maargoed je kunt met je machine naar een AASP of Apple bellen maar andere opties heb je denk ik niet.

Nou ik heb zelf ook lang in de wacht gestaan. En niet alleen bij Apple. Hoe het ook zij: een mens heeft wel iets beters te doen dan een half uur in de wacht staan voor een defect aan een apparaat wat na anderhalf jaar niet zou mogen gebeuren. Feit is dat hij totaal geen verstand heeft van de gang van zaken zowel op technisch gebied als in de wereld van Apple.

Dan lijkt mij toch het beste om met het apparaat naar een AASP te gaan.

Yep lijkt me ook. Ben bang dat het toch echt om een kapot scherm gaat want het nooit meer gaat doen tenzij er iets wordt gerepareerd. Wat een klotezooi moet dat zijn zeg als je pas anderhalf dat ding hebt. En die vriend van mij is een switcher. Ben bang dat ik in verleden tijd zal moeten praten, want na dit geintje, was hij een switcher. Hij dreigt alweer een PC te kopen. Ik kan 'm niet echt ongelijk geven na het meemaken van iets als dit...met z'n eerste Mac....

Hoe oud is het apparaat precies?

Anders kun je nog altijd de Customer Relations bellen van Apple en vragen of een deel van de reparatie vergoed kan worden, dat jij bijvoorbeeld alleen de werkuren betaald en apple het onderdeel.

Nee heb je ja kun je krijgen… :wink: