iMac G4 beelscherm: van grijze vlek tot compleet zwart beeld

Mensen, op afstand probeer ik iemand te helpen, echter ik heb geen ervaring met een iMac G4 en al helemaal niet met de problemen die zich klaarblijkelijk kunnen voordoen met zo'n apparaat.

Een vriend van mij heeft een iMac G4 van anderhalf jaar oud. Nu heb ik hier op het forum gezocht naar soortgelijke problemen met het beeldscherm van een iMac G4 echter ik heb geen bevredigende oplossingen gevonden.

Hieronder de hulpkreet van mijn vriend:

[i:8a23503eab]ik heb trouwens een probleem met mijn imac, mijn beeldscherm is naar de klote. mijn scherm werd plotseling helemaal zwart en ook na het opnieuw opstarten kreeg ik steeds hetzelfde beeld. eerst een grijze vlek die alsmaar donkerder werd tot het hele scherm zwart is. echt enorm klote, ik heb dat ding pas 1,5 jaar en gebruik hem helemaal niet intensief. ik heb meteen een mailtje gestuurd naar mailamac en die vertelde dat de garantieperiode 1 jaar is en dat ik maar met de helpdesk van apple contact op moet nemen. daar heb ik een halfuur aan de lijn gehangen zonder ook maar iemand te spreken. erg teleurstellend allemaal.[/i:8a23503eab]

Nou, over het teleurstellende gedeelte bij Apple, daar kijk ik niet van op daar service hun sterkste kant niet is, maar is er iemand die een soortgelijk probleem heeft gehad en inmiddels weet wat het is en nog geweldiger zou zijn: een oplossing weet (naast het toch laten repareren voor veel geld)?

Mijn dank is groot, zijn dank overigens ook. Bij voorbaat.

Groet,
Amsterdam

Garantie is voorbij maar dit is een probleem dat zich volgens mij niet mag voordoen als de verkopers een deftig product verkocht hebben. Misschien kan je zo toch nog een kostloze reparatie eisen. Verder kan ik niet helpen.