iMac G4 cd eruit?

Ik heb hier een iMac G4 17" waar de cd in vast zit. Hoe krijg ik deze eruit?

cd naar prullemand slepen. 8) Of bedoel je dat die cd op de bureaublad niet meer zichtbaar is?

Hey wout, Ik heb het ook ergens een keer gehad dat de cd vast zat! Dat was namelijk met een eMac, ik kon 'm toen met geen mogelijkheid eruit krijgen! :evil: Ik heb toen de Mac UITgezet en HEEL VOORZICHTIG de cd-la eruit getrokken met een tangetje.. Bij sommige modellen zit ook zo'n klein gaatje waar je met een paperclip in kan pielen zodat de la ook open gaat.. Je kan ook proberen om bij het opstarten je "eject" knop ingedrukt te houden.. :wink:

Het is opgelost, maar het was dus gewoon een audio cd die niet wilde spelen. Ik heb dezelfde cd in m'n ibook gestoken en die deed het wel gewoon. Ik heb dan getest met een andere cd in de iMac en dat ging gewoon probleemloos. Heel vreemd allemaal.

O ja, je kan een cd, die vast zit in een mac, eruit krijgen door bij het opstarten je muisknop ingedrukt te houden. Misschien handig om te weten voor de toekomst. Dan hoef je niet opnieuw met tangetjes in de weer :slight_smile:

Een handige tip, ik heb hier ook wel eens last van gehad. Gelukkig heeft een iBook een gaatje voor een paperclip.

de muisknop inhouden werkt meestal ook wel

ik heb het een keer gehad dat ik een nieuwe cd had gekocht en die in itunes wilde zetten, op het moment dat de cd erin ging sloeg de computer vast. Vervolgens herstarten en de computer bleef hangen. De truc met de muis ingedrukt houden werkte niet evenals als het proberen te ejecten met een firmware commando. Het was met een nieuwe imac 15" flatpanel, daar zit dus ook geen gaatje meer in om met een paperclip te openen. Computer terug gebracht naar de winkel, daar hebben ze hem er voor mij uit kunnen halen. Dit door tegen het grote tandwiel (dat zichtbaar is als je de klep opent) te duwen, ik weet alleen niet meer welke kant op. Wat bleek nou ik had een cd gekocht met een nogal agressieve beveiliging. Het lullige is dan dus dat je geen cd meer voor eigen gebruik in itunes kunt zetten!

Er was een lijst op internet te vinden met corrupte cd’s bij http://www.fatchucks.com maar ik zie net dat die zijn provider nog wat geld moet betalen. Ik heb nog wel een andere gevonden maar weet niet of het wat is. http://ukcdr.org/issues/cd/

Had vorige week ook iets in deze aard...

Een Audio CD aan het importeren in iTunes. Toen alle nummers geimporteerd waren klikte ik netjes op eject. Lade open… maar CD weg !

Ik heb CD lader terug dichtgedaan en terug open maar CD bleef weg. Ook computer uitzetten hielp niet, CD bleef weg. Gekeken in schuiflade met zaklamp, ook visueel géén CD te zien. Je denkt dan op dat moment “waar is de verborgen camera”?

Apple technicus gebeld, vond het een raar verhaal. Maar hij vond de CD ook eerst niet, heef dan volledige module uit computer gehaald en pas toen de CD er kunnen uithalen.

CD was precies omhoog gezogen en blijven hangen. Zéér raar fenomeen, had de technieker nog nooit voor gehad. Kan dit te maken hebben met een magnetisch veld ?

[quote:f0fa07d300="junkiesxl"]de muisknop inhouden werkt meestal ook wel[/quote:f0fa07d300] direct na een herstart.

anders moet je al heel lang wachten voordat ie er zo uit komt ! :lol:

Heb voor iemand een keer 2 cd's uit een iMac moeten prutsen. Dochterlief dacht: als ik hard genoeg duw moet hij er toch inkunnen...

BTW: de drive doet het nog (zei het met wat bijgeluiden)