iMac g4 doet raar.[ OPGELOST]

Mijn iMac doet sinds gisteravand een beetje raar. Het dock komt niet vanzelf tevoorschijn, alleen als ik onder in het beeld klik. En boven in de finderbalk hetzelfde verhaal, normaal word het immers blauw als je met de muis erover heen gaat. Bij mij doet hij dit ook niet meer. Herstart gedaan, mcjanitor gedraaid. Ik heb geupdate naar 10.4.4

hier geen enkel probleem, maar een backup misachien erover heen?? Of heb je die niet???]

Anders denk ik dat je hem moet herinstaleren. ER is zit dan denk ik weinig anders op.

Heb je de dock-voorkeuren mss anders ingesteld waardoor hij alleen maar opduikt als je idd onderaan het scherm komt? En wat die finderbalk betreft, de menu-items worden alleen maar blauw als je erop klikt en niet als je erover gaat.

hé slim idee. DAar had ik inderdaad nog niet aan gedacht. Dan nog maar niet ff opnieuw installeren.

Ik heb ook lopen kloten met de 10.4.4 update, terwijl ik alles volgens de regels der kunst had gedaan. Eerst wilde mijn mac niet herstarten na het updaten, bleef op het blauwe scherm hangen. Na geforceerde herstart kernel panic en complete freezes aan de lopende band.

Update nogmaals gedraaid en tevens op een back up kloon, zelfde symptomen.
Heb nu opnieuw de combo apdater bij Apple gedownload en erop gezet en met deze nieuwe download lijkt het probleem opgelost. Misschien iets in de updater corrupt geraakt tijdens het downloaden de eerste keer. (keep my fingers crossed)

Het klopt inderdaad dat de finder alleen blauw word als je er op klikt maar de daaronder staande submenu's moeten dan vanzelf blauw worden als je met de muis eroverheen gaat toch? En het dock heb ik niet veranderd. Het maakt trouwens niks uit als hij op verbergen staat of niet. Als ik er met de muis overheen rol zie ik alleen tekst boven de iconen als ik er op klik, dit hoort niet zo. Ik heb ook al in de terminal fsck -y getypt en dan zegt hij: "volume appears to be ok" Maar dit is nie zo!!! AAArgh. had ik gisteravond ook nog een pc vriend op bezoek.....gebeurt dit!!! Zal je altijd zien he!!!

Het is inmiddels opgelost. Na /sbin/fsck -y ingetypt te hebben in de terminal en een reboot draait de machine weer als vanouds. De oorzaak heb ik niet kunnen achterhalen. Bedankt voor het meedenken. Ik heb het antwoord in een ander draadje gevonden.