iMac G4 in combinatie met dongel?

Hallo, is het mogelijk om te internetten met een iMac G4 icm met een dongel van KPN of ander mobiel internet? Ik zit namelijk op een plek waar geen vaste aanasluiting is? Graag evt ervaringen of andere tips. Er is namelijk geen netwerk waar ik op mee kan of mag liften helaas. En om nu alles via mijn iPhone te doen is ook zo wat. Bedant voor de reacties! Of is het dan slimmer om op ibookje te gaan werken? gr Ivar

gebruik je iPhone als 3G modem

[quote:5cf1904f38]gebruik je iPhone als 3G modem[/quote:5cf1904f38] Bad idea, dat gaat opvallen bij de provider. Edit, ja dat is mogelijk, mits je Tiger of Leopard draait.

Ik kan mijn iphone 3g niet als modem gebruiken toch alleen nieuwe GS toch.? Dus voor de goede orde dongel erin en draaien maar? En dan nog een vraag hoe zit het met verbruik? alleen sites bezoeken en mailen. Geen films downen en af en toe nr uit itunes. heb ik dan aan 400 mb per maand voldoende?

[quote:1f45417407]heb ik dan aan 400 mb per maand voldoende?[/quote:1f45417407] Dat zou goed kunnen, maar dat is een kwestie van uitproberen. Je zou natuurlijk je verbruik op de iPhone kunnen resetten en deze een dagje of 2-3 kunnen gebruiken en dan van het verbruik extrapoleren naar een maand. Zowel de 3G als de 3GS kunnen in theorie tetheren (http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?t=145238), maar (nog) niet als je iPhone OS 3.1 erop hebt staan.

[quote:ae72b4d502="ivar"] heb ik dan aan 400 mb per maand voldoende?[/quote:ae72b4d502]

Ik heb sinds 2 weken een dongle, werkt goed met UMTS. Ik heb 400mb en daarna max. 100kb per sec. onbeperkt tegen een vast bedrag! Zou ik je aanraden :wink:

@jesper Welke provider en wa kosda? maw wat kost het me per maand?

[quote:7d01cd63b1="ivar"]@jesper Welke provider en wa kosda? maw wat kost het me per maand?[/quote:7d01cd63b1]

Zo’n witte USB stick van Vodafone, ongeveer 17,50 per maand incl. BTW.