Ik heb hier op mijn werk een G4 als kassa waar we graag ook de muziek vanaf willen spelen. Op dit moment hebben we 4 bose speakers hangen (en een sub op de grond staan) die op een (hele hele oude) versterker zijn aangesloten en de cd speler op een (half stukke, heel oud) mengpaneel. Nu heb ik geprobeerd om met een 2rca-->jack kabel de imac gewoon aan het mengpaneel te hangen en de jacks van de cd speler eruit getrokken maar dan krijgen we maar aan 1 kant geluid. Met een ipod eraan krijgen we wel overal geluid. Is er een mogelijkheid om de imac toch door alle speakers geluid te laten geven of moet ik gewoon de imac voor een mac mini vervangen (hebben we nog liggen) of vanaf een ipod muziek draaien?
Als het via de iPod prima lukt, en dit is verder niet vervelend ofzo... Waarom niet? :) Je moet het jezelf nooit moeilijker maken dan het is. :P
Volgens mij gaat je stekkertje er dan niet ver genoeg in. Heb ik hier ook gehad en heb daarom het dikke stuk van het stekkertje wat dunner gevijld. (Bij de overgang van dik naar dun)
Succes!
Ipod die leeg raakt, steeds nieuw album opzoeken. Is niet heel vervelend maar is wel lekkerder als alles gewoon op de kassa draait. Hebben we in amsterdam toch wel een stuk beter geregeld eigenlijk. Mac mini als kassa en gewoon 2 grote speakers eraan gehangen. Misschien toch maar overgebleven geld zoeken om nieuwe zooi te kopen.
Versterker,mengpaneel en cd speler zijn ook uit 1990 ofzo. Staat wel heel erg vintage met die vergeling en stoflaag maar toch.
@Werner, ik zou dan volgens mij nog wel iets vanaf links moeten krijgen. Krijg nu enkel ruis.
Ik meen me iets herinneren dat een G4 niet hoger als 3.1 geluid aankan vanwege de geluidskaart?
Check voor de zekerheid ook de instelling van de balans (Systeemvoorkeuren->Geluid) van je iMac, ik heb met mijn G4 meerdere keren gehad dat de balans 'ineens' naar 1 kant stond.
De reden waarom de G4 geen stereo speelt kan ook aan iTunes liggen. Kijk bij de Egualizer in iTunes : iTunes menu -> Weergave -> toon Equalizer. Als daar het eerste schuifje geheel omhoog of naar beneden staat is het niet goed, die hoort in de midden te staan.
Je kunt ook in de Systeemvoorkeuren kijken onder het kopje “geluid”. Ook daar hoort de balans in de midden te staan.
Als dit alles geen effect heeft dan is misschien de geluid uit poort defect.
Systeemvoorkeuren al gechecked ik ga zo is in iTunes kijken.
Inderdaad het stekkertje ging er hier ook niet goed in, met een dunner exemplaar of af vijlen werkt het wel. Kijk dus of dat ook bij jouw de oplossing is.!