In een keer was het klaar, na een week weg geweest te zijn wou ik mijn imac opstarten dus ik druk op de aan/uit knop en er gebeurt helemaal niets!
Ik heb de interne batterij al vervangen maar dat mocht niet baten.
Als ik hem spanning geef brand alleen het ledje nummer 1 op het moederbord.
Er heeft tijdens de productie van de iMac G5 een hele serie rotte logicboard/PSU's tussen gezeten. check je serienummer dus eens voor de gein op de Apple site en kijk of de jouwe daar tussen valt ?
Voor zover ik weet gaven die eerst allerlei videofouten (strepen enz.) en kernel panics voordat ze er helemaal mee ophielden. De mijne tenminste wel … daar is toen wel een nieuw moederboard ingegaan, wat je tegenwoordig denk ik behoorlijk wat zal gaan kosten.
[quote:eb9fb2ee61]Does LED 2 come on momentarily, or not at all?
Momentarily: The logic board has detected power, but the power supply cannot maintain it. Your power supply needs to be replaced. If you have an iMac G5 (Ambient Light Sensor) computer, contact your local Apple Retail Store or Apple Authorized Service Provider for service.
Not at all: Your logic board needs to be replaced. Please contact your local Apple Retail Store or Apple Authorized Service Provider for service.[/quote:eb9fb2ee61]
Nou heb even gekeken, maar het blijkt dus dat het logicboard naar de kl#te is.
De imac valt wel in de serienummers die apple op haar site aangeeft maar is natuurlijk al ouder dan 3 jaar.
Heeft iemand een idee waar ik een nieuw (zo als ze dat zo mooi zeggen bij apple) “logicboard” kan krijgen!
[quote:83b5eed0fd="Bobby"]Nou heb even gekeken, maar het blijkt dus dat het logicboard naar de kl#te is.
De imac valt wel in de serienummers die apple op haar site aangeeft maar is natuurlijk al ouder dan 3 jaar.
Heeft iemand een idee waar ik een nieuw (zo als ze dat zo mooi zeggen bij apple) “logicboard” kan krijgen![/quote:83b5eed0fd]
ebay ?
ps: als je hem wegdoet (indien voor een leuk prijsje) wil ik hem wel van je. Gooi hem dus a.u.b. niet zomaar weg !