iMac G5 17 inch logic board gezocht

Geachte dames en heren,

Ik heb helaas recentelijk de kapotte oude iMac G5 17 inch van mijn broer terug gekregen, en zou deze graag willen repareren. Ik zal eerst even uitleggen wat het probleem is:

De eerste keer, en nog steeds heel af en toe start de iMac gewoon op. Echter veel vaker loopt hij vast direct na het karakteristieke opstartgeluid. Dit vastlopen gebeurt gepaard met rode verticale strepen en hier en daar grote blokken die horizontaal lopen. Het apple logo en het laadwieltje zijn eerst nog te zien tussen al deze strepen, maar bevriezen na verloop van tijd dus ook. Heel af en toe als de iMac vastloopt zie ik het laatste scherm terug van wat allemaal open stond toen de iMac nog wel werkte. VREEMD

Ik heb de iMac al een keer open gemaakt en het bekende capacitor probleem is hier denk ik niet aan orde gezien er geen enkele is gaan lekken of is opgeblazen. Toch denk ik dat er iets met de logic board aan de hand is. Natuurlijk ben ik blij met jullie inzicht hierop, maar nog blijer zou ik worden als ik onderdelen zou kunnen ontvangen (BIJV. EEN WERKENDE LOGIC BOARD) om zo deze iMac weer in zijn ere te herstellen.

Dit was mijn eerst mac en zou hem graag zo lang mogelijk werkend houden, vandaar dat ik wil beroepen op jullie vrijgevigheid. Alvast bedankt!

Jij verwacht dat men hier iets gaat weggeven wat men elders op [url=http://cgi.ebay.com/Apple-iMac-G5-17-1-6GHz-LOGIC-BOARD-MOTHERBOARD-TESTED_W0QQitemZ320457617264QQcmdZViewItemQQptZApple_Desktops?hash=item4a9cc32f70#ht_500wt_956]eBay[/url] voor $200 verkoopt?

Dat zijn mensen die waarschijnlijk zelf eens dit probleem hebben gehad, en ik kan me voorstellen dat er ook mensen zijn die er niet een extra slaatje uit willen slaan en een mede mac liefhebber willen helpen. Dus op goed geluk ben ik op zoek. Ik kan het altijd proberen. In ieder geval bedankt voor je reactie ook al zou wat technische feedback of daadwerkelijk een antwoord op mijn vraag met nog meer dank beloond worden.

[quote:16b4e5bfc8="iChilles"]..Toch denk ik dat er iets met de logic board aan de hand is...[/quote:16b4e5bfc8] Ik heb precies dezelfde klachten gehad met een gloednieuwe iMac. Mij werd door een APR verteld dat het de grafische kaart was, die zit verweven in het Logic Board inderdaad.

[quote:53ad645399="sypie"]Jij verwacht dat men hier iets gaat weggeven wat men elders op [url=http://cgi.ebay.com/Apple-iMac-G5-17-1-6GHz-LOGIC-BOARD-MOTHERBOARD-TESTED_W0QQitemZ320457617264QQcmdZViewItemQQptZApple_Desktops?hash=item4a9cc32f70#ht_500wt_956]eBay[/url] voor $200 verkoopt?[/quote:53ad645399]

vraag prijs is iets ander dan reeele waarde. Verder kan het zo zijn dat mensen elkaar gewoon helpen. Voor niks gratis noppes!

Hoi,

Ik ben wel geintresseerd in de imac en wil hem wel overnemen voor de onderdelen tegen een goed vergoeding
Als u hem weg wild doen wat wild u er dan voor hebben