iMac G5 begint spontaan te blazen ? Wat is dit ?

Lig ik net op de bank, m'n imac g5 in de leep zoals gewoonlijk....begint ie me toch te blazen. alle vents op max of zo. de aan/uit knop bracht hem weer in opstart menu en alles lijkt weer ok. heeft iemand enig idee wat dit was?

Net als katten blaast de G5 wel eens naar de baas...

Komt een enkele keer voor en betekent meestal niks meer dan een systeemfoutje, een crash van de regelsoftware. Er is software in het systeem ingebouwd die alle temperraturen in je mac in de gaten houdt via een handvol sensors. Als de software faalt of er iets anders mis is gaan ze op volle toeren.

Je hoeft je er niet druk over te maken behalve als je het vaker hebt. Dan moet je echt op zoek naar de oorzaak.

Goeie titel voor een boek!

wat wat dit!

Ik heb de titel even wat duidelijker gemaakt...

Bedankt voor de antwoorden. Ik ben er gisteren achter gekomen dat ik volgens het serie nummer in aanmerking zou komen voor de "mid plane replacement" die elders op het forum beschreven staat. Kan dit iets met mijn probleem te maken hebben? Ik ben een beetje afwachtend omdat ik niet weet hoe lang het zou duren voordat ik de Imac dan terug krijg. Iemand ervaring hiermee? Bij voorbaat dank!

[quote:c6773df7ba="macluc"]Bedankt voor de antwoorden. Ik ben er gisteren achter gekomen dat ik volgens het serie nummer in aanmerking zou komen voor de "mid plane replacement" die elders op het forum beschreven staat. Kan dit iets met mijn probleem te maken hebben? Ik ben een beetje afwachtend omdat ik niet weet hoe lang het zou duren voordat ik de Imac dan terug krijg. Iemand ervaring hiermee? Bij voorbaat dank![/quote:c6773df7ba]

Weet wel dat een deel van de G5 desktop machines dit probleem ook kennen, zelfs als ze bezig zijn met “niks doen”. In de wandelgangen wel eens gehoord dat het om een hardwarefoutje gaat. Stopt 't blazen niet meer na paar minuten?

Toen ik het hoordde ben ik eens gaan kijken wat de Imac te zeggen had (terminal) maar ik kon niets meer, muis was niet meer te bewegen. aan/uit knop was de remedie.