[iMac G5] Dode pixel?

Hoi allemaal,

Tot mijn stomste verbazing zie ik net dat er een vervelend zwart puntje op me beeldscherm blijft staan ookal maak ik het beeldscherm schoon.

Ik heb mijn iMac nu ongeveer 2 maanden, sta er eerlijk gezegt erg verbaasd van dat dit zo snel is gebeurt.

Heeft iemand anders ook al met dode pixels te maken gehad bij de iMac? Dit is overgens de oudere versie iMacs die een 1.8 ghz / 20 inch versie is.

Weet iemand of dit ook onder garantie valt? Ik hoop het,

Groeten,

Je moet meer dan 7 dode pixels hebben voor ze hem terug nemen, zover ik weet. Met mijn ibook had ik ook zoiets, alleen dat bleek een luie pixel te zijn. Anders moet je eens met apple daar over bellen of je leverancier, misschien kunnen je die meer vertellen. Op de apple Doc's staat niets over dode en luie pixels, had ik niet verwacht :roll:

succes, lars

Heb net mijn leverancier ge-emaild, wat ik hiermee aan moet. Heb al zon dode pixel checker gebruikt net, en ziet er naaruit dat hij echt dood is.

Is wel erg zonder omdat hij bijna in het midden zit :S

eens met de consumentenbond bellen. Dacht dat ik ergens hand opgevangen dat een bepaald percentage defect moet zijn voordat ze vervangen. Of je moet een pixel garantie afsluiten.. Maar pin me er niet op vast. zou even met de consumentenbond bellen anders.

Ik heb ook een dooie pixel op m'n iMac G5 Nooit wat aan gedaan.

Mijn Powerbook van 4 maand heeft ook een kleine dooie blauwe piksel, ik moet zeggen dat ik er wel omheen kan kijken.

Ik heb vorige week mijn nieuw bestelde iMac 20" teruggestuurd - ik zet 'm aan en er zit een dode rode pixel midden in het scherm.

Toen ik belde met de applestore (waar ik hem gekocht heb), zeiden ze dat ‘als je later constateert dat er een dode pixel is’ - dus na de eerste veertien dagen, ‘dat ze redelijk coulant zijn…’ Ik weet natuurlijk niet waar jij je imac gehaald hebt… Maar wie weet kunnen ze je tegemoet komen.

grtz

Lees dit maar eens: [url=http://www.tweakers.net/nieuws/26098/]Winkels verplicht LCD's met dode pixels om te ruilen[/url]

1 dode pixel kan je toch makkelijk aannemen, op de siemens laptop zaten er indertijd zoveel en dat stoorde niet echt. Nu mag ik me wel gelukkig prijzen met een compleet goed werkend scherm. ik dacht je bij 5 of 7 een nieuw scherm kreeg. Als dat zo is mag je blij zijn, vroeger bij de laptop's van compaq kreeg je maar pas een nieuw scherm vanzodra 10% van de pixels dood waren.

1 dode pixel is niet acceptabel. Het scherm is een van de belangrijkste onderdelen van de computer, want daarmee zie je wat er allemaal geproduceerd wordt. Als er dan een punt niet werkt, kan dat zeer storend zijn voor de wijze waarop je naar het scherm kijkt. Ik heb op mijn iBook helaas de dode pixel veel te laat opgemerkt, anders was ik er zeker mee teruggegaan. Op de PowerBook zag ik 'm gelukkig wel op tijd (= direct) en heb ik het niet geaccepteerd. Het beeldscherm is toen ook vervangen.

bij een powerbook mag je dat zeker eisen omdat die schermen tot de klasse a schermen horen, net als de studio displays.