Imac G5 dvd drive probleempje ..

sinds kort als ik een cd wil uitwerpen werpt mijn Imac G5 die ook letterlijk uit .. als ik een cd of dvd vanop men bureaublad naar de prullenmand sleep of ik druk gewoon op de "eject" toets op mijn toetsenbord komt mijn cd of dvd er zo hard uit dat die op de grond of op mijn werktafel terecht komt. Is hier een oplossing voor of gewoon binnendoen die handel?

Ik heb mijn Imac aangekocht in oktober dus ik heb nog garantie denk ik …
voor dit probleem is ook al eens mijn midplane vervangen en mijn internetconnectie vanachter omdat toen ik mijn mac uit herstelling terugkreeg deze was scheefgewrongen. Ook is dit al mijn 2de machine omdat er probleempjes waren met de eerste die ik kreeg.

Ik begin het precies wel stilletjesaan beu te worden met de Imac G5 :x

Thx.

Ah, dan ben ek toch nie alleen, ik heb juist hetzelfde voor.

Leuk, he? It's a feature... not a bug! :D

@ Eightmedia ....Om op het MacOSX.nl-forum mee te doen, moet je je registreren met een naam of bijnaam. Ook kun je een avatar instellen, een plaatje voor onder je naam. Voor dit plaatje geldt een maximum afmeting van 100x100 pixels. Qua bestandsgrootte hanteren we een maximum van 16 kB. Echter, als je je avatar op een externe server hebt staan, is dat maximum 32 kB. Dit om het forum vlot laadbaar te houden...

Bij voorbaat dank voor het verkleinen van je avatar… :wink:

En nu ontopic: Mijn iMac speelt af en toe ook voor “Pitcher” (hij is een goede werper), hij doet dit alleen niet bij alle cd’s, dvd’s of cd-roms, soms heb ik het gevoel dat hij bepaalde cd’s niet goed vind en hem daarom weggooid als een gek. Verder nog geen problemen gehad met mijn iMac.

[quote:294f4193ae="iMac-Boy"]En nu ontopic: Mijn iMac speelt af en toe ook voor "Pitcher" (hij is een goede werper), hij doet dit alleen niet bij alle cd's, dvd's of cd-roms, soms heb ik het gevoel dat hij bepaalde cd's niet goed vind en hem daarom weggooid als een gek. Verder nog geen problemen gehad met mijn iMac.[/quote:294f4193ae]

Ja, dat bedoelde ik dus met “het is een feature”. Je Mac beoordeelt je CD of DVD en als het niks is werpt hij hem er met forse kracht uit. Heb mijn prullenmand nu zo gezet dat ze er direkt invallen. Hup, meteen weg met die zooi… op naar de vuilnisbelt.

zachtjes " eject" drukken..........niet te hard :| doe het met gevoel... :innocent:

kan je niet een basketbalnetje aan je tafel hangen ;)