Imac G5 eindelijk binnen! Maar....

Ik heb ondertussen m'n windows bak buiten gezwierd en ben dus met volle overtuiging begonnen met m'n externe maxtor harddisk aan te sluiten om zo al m'n opgeslagen films en muziek en zo over te zetten naar m'n Mac. Nu weigert m'n mac die externe harde schijf te lezen!! Ik heb de driver gedownload van de website van Maxtor en die staat nu als .pkg bestand op m'n bureaublad. Als ik daarop dubbelklik gebeurt er helemaal niets. Ik ben helemaal nieuw in mac-land, iemand die mij kan helpen? Ik moet echt aan die bestanden op m'n externe schijf zien te geraken... Alvast bedankt!

Ik zou beginnen met alle software-updates, en dan nog eens die pkg proberen. Probeer desnoods een andere poort van je Mac.

Andere optie is om te kijken of je schijf wel door het schijfhulpprogramma gezien wordt. Het schijfhulpprogramma staat in de map hulpprogramma’s, in de map programma’s.

[quote:7b5c15ac3c="unSOUND"]Ik zou beginnen met alle software-updates, en dan nog eens die pkg proberen. Probeer desnoods een andere poort van je Mac.

Andere optie is om te kijken of je schijf wel door het schijfhulpprogramma gezien wordt. Het schijfhulpprogramma staat in de map hulpprogramma’s, in de map programma’s.[/quote:7b5c15ac3c]

alle updates werden uitgevoerd en de schijf wordt herkend in schijfhulpprogramma, maar verder niks… Nuja, ik weet zowiezo al niet hoe ik naar die schijf kan bladeren, m’n mac staat hier nu een tweetal uurtjes, ik ken er nog totaal niks van.

als het een usb schijf is, niet in de poorten van je keyboord daar is te weinig stroom voor. dus achterin prikken. verder kan ik je niet helpen, heb zelf een lacie en toen ik de firewire kabel erin plugde werd de dchijf meteen herkend. verder als je de schijf ntsf geformateerd hebt, moet je hem wel weer formateren zodat je met de imac er ook op kan wegschrijven.

daan.

ie is rechtstreeks aangesloten op de fire wire achteraan de mac en is fat geformatteerd