Ik heb sinds enige tijd last dat de machine niet in screensaver of monitor standby springt. Hierdoor gebeurd het soms dat 't scherm de hele nacht lekker heeft kunnen inbranden : ( mensen die weten hoe ik dit kan oplossen of controleren… ipv alles opnieuw te gaan installeren.
Jij blij dat een TFT niet kan inbranden :wink:
Maar het klinkt als dat er een proces bezig is je systeem 'wakker' te houden en dus gaat je beeld niet uit. Nu was er laatst ook een soortgelijk topic waarin iemand een simpel Applescript-programmaatje had, wat je kon starten en dan ging na een minuut vanzelf je scherm uit... Ik kan het topic alleen niet meer zo snel terugvinden :(
[quote:c3f591f69d="Nikita"]Jij blij dat een TFT niet kan inbranden :wink:
Maar het klinkt als dat er een proces bezig is je systeem 'wakker' te houden en dus gaat je beeld niet uit. Nu was er laatst ook een soortgelijk topic waarin iemand een simpel Applescript-programmaatje had, wat je kon starten en dan ging na een minuut vanzelf je scherm uit... Ik kan het topic alleen niet meer zo snel terugvinden :([/quote:c3f591f69d]
Ahum, TFT kan wel degelijk inbranden? Als ik een dag bezig ben met het zelfde programma kan ik op een grijze achtergrond zo nog nalezen wat ik allemaal heb gedaan die dag.
Ik heb toevallig op de apple site zelf beetje gaan neuzen. Toen kon ik vanalles op het moederbord resetten. Ik ga straks eens testen of dat werkt, iets met de dru of dergelijk.
aanzetten knop inhouden en dan tuuuut ben beniwued, post de oplossing wel voor latere referenties thnx