iMac G5 Geluid...

Hallo iedereen,

een tijdje geleden heb ik al een vraag gesteld over het geluid dat de iMac produceert…
Ik vond dat hij te veel lawaai maakte… Vooral als hij iets moest doen, en dan nog niet eens iets zwaars. Bijvoorbeeld: het openen van www.mtv.com. Als ik deze site opende werd er een ventilator aangezet die enorm bromde…

Daarnaast gingen mijn Soundsticks vage geluiden maken als de iMac een tijd aanstond en ik muziek draaide…

Ik heb hem teruggebracht naar Machouse en ben hem een week kwijtgeweest…
Ze hebben ongeveer de hele computer vernieuwd, waaronder alle ventilatoren en de usb-poorten…
Over de usb-poorten kan ik nog nie veel zeggen, daar moek nog wat op testen, maar het geluid IS PRECIES HETZELFDE!!! :cry: :cry: :cry:

Ik weet dat er mensen zijn die een iMac hebben die stil is, en ik wilde vragen hoe stil de iMac nu precies moet zijn…
Op het moment dat ik dit typ hoor ik een lichte, maar duidelijke brom uit de computer komen, het enige wat ik open heb staan is Safari met deze site… Hij is gewoon niet fluisterstil!!!

Ben ik nu enorm aan het zeiken, of klopt hij echt niet? Als de iMac-bezitters onder ons de mtv-pagina openen, gaat ie dan ook opeens te keer?

Ik hoop snel iets te horen, want als het niet klopt ga ik weeeeer bellen…

Alvast bedankt!!

Mark

Ik heb een gloednieuwe 17". En die is amper hoorbaar. Enkel als ik de Unreal Tournement Demo draai hoor ik de ventilator harder gaan draaien.

Vraagje i.v.m. die brom -> Heb je 'm op een geaard stopcontact zitten? En als hij op een verdeelstekker zit -> Wat heb je daar nog meer op aangesloten?

Ik heb een iMac G4 17". Als die wat te doen heeft gehad gaat de ventilator aan en dat hoor je als het verder stil is als een lichte, maar duidelijk waarneembare zoem als je achter dan ding zit. Als je in een stille ruimte zit en iemand fluistert aan de andere kant van de kamer hoor je dat ook (of je het ook kan verstaan, daar wil ik af wezen). Fluisterstil is gedefinieerd als het geluid van mensen die fluisteren. Doe het eens en vergelijk dat geluid met dat van je computer. Fluisterstil is dus niet bedoelt als 'zo heel erg stil dat je 'm niet meer hoort'. Als je dat gezoem bedoelt, ben je inderdaad aan het zeuren.

Als er wat anders geluid maakt lijkt me dat niet goed en heb je dus een punt. Dan kan je weer naar MacHouse…

PS. van die mtv site gaat mijn mac ook blazen. temperatuur loopt direct op. Dat heb ik eigenlijk altijd met sites met geanimeerde tekst.

Het is geen zacht gezoem, het is echt een brom, je hoort het echt goed... En daarnaast, mun muziek heeft weer hetzlefde probleem...

Ik heb hem in een geaard stopcontact, geen andere apparaten erop…

[quote:f7e1ddd21b="Mak"]Het is geen zacht gezoem, het is echt een brom, je hoort het echt goed... En daarnaast, mun muziek heeft weer hetzlefde probleem...

Ik heb hem in een geaard stopcontact, geen andere apparaten erop…[/quote:f7e1ddd21b]

ik had hetzelfde probleem, het klinkt alsof er een radiografisch bestuurbaar vliegtuigje in je imac aan het rondvliegen is… niet te harden dat geluid…

ze hebben me het moederbord laten vervangen (mid plane assembly) maar dit loste bij mij ook niets op.

ik heb de imac g5 teruggestuurd en mijn geld teruggevraagd, apple heeft hierin toegestemd. het is nu 2 weken geleden en het geld is nog niet overgemaakt door apple. dit verbaast me niet aangezien de oorspronkelijke levering van de imac ook al bijna 2 maanden op zich liet wachten…

de enige oplossing is wachten op een rev b imac of wachten totdat je doof wordt. :slight_smile:

ik heb een van de eerste Imac's van Nederland en die bromde ook. Voeding is vervangen en nu is ie weer stil.

ik heb geen iMac G5 maar vind dit:

1. apple claimt dat hij fluisterstil is en zelfs stiller dan de iMac G4. Dat nemen we met een korreltje zout.
  2. er zijn mensen die hebben daadwerkelijk een fluisterstille, die zelfs stiller is dan de iMac G4. Dat is echt waar.

Als je dan echt zo’n brom probleem hebt dan dient dat gefixed te worden. Een brom in je geluid kan nog veroorzaakt worden door een stoorzender op de snoertjes van je speakers. Haal je speakers en andere extra randapparatuur van je iMac af, en als ie dan “kaal” nog steeds zo’n lawaai maakt dan moet men het fixen ofwel een andere geven.

ik heb vandaag (18-11) mijn geld teruggekregen!

hiermee beeindig ik het imac g5 verhaal. :slight_smile:

een tevreden ibook@600Mhz gebruiker…

ga je niet elders een betere halen?

[quote:0176c6ee69="colpolyp"]ga je niet elders een betere halen?[/quote:0176c6ee69]

nee, ik wil niet nog een keer dat gedoe. volgende keer koop ik ook pas een mac als ik het apparaat zelf in de (stille) winkel beluisterd heb. als je de apple fora er op naslaat is het brom probleem veel voorkomend en niet op te lossen… apple is van het probleem op de hoogte en er schijnen engineers aan te werken…

overigens vond ik het scherm van de 17" imac g5 ook niet al te best. de fonts zagen er veel rafeliger uit als op mijn ibook. je kon de pixels zien zeg maar, alsof de antialiasing uitstond ofzo. ik denk dat dit te maken heeft met de wat grovere dpi waarde van het imac scherm tov van het ibook 2001 scherm dat slechts 12" is maar oh zo heerlijk scherp :slight_smile: scherm dus ook altijd vooraf checken in een winkel ipv online bestellen en hopen dat het wel goed zit…

ook zou ik voor een nieuwe mac niet een wireless keyboard/mouse combo nemen. heb daar ook wel wazige dingen mee meegemaakt… voordeel is dat je geen snoeren hebt maar de nadelen zijn verminderde betrouwbaarheid, een zware muis en batterijkosten…

Hrm Mail-a-Mac heeft mij geadviseerd een nieuwe voeding te bestellen bij Apple die ze gratis zouden verstrekken. Nu heb ik dat nog steeds niet gedaan en wat het gebrom, gezoem en geblaas betreft: het is niet zozeer gebrom of wat dan ook. Het is eerder een heel zacht geknetter, het tikt een beetje aan de achterkant van de iMac G5 17" van m'n vader. Het is niet heel irritant, maar het viel mij op omdat zowel mijn G3, G4 als G5 dat soort geluiden nooit hebben geproduceerd. Volgens mij is de iMac van mijn vader gewoon goed en is dat geluid niet echt "verkeerd" ofzo. Mijn G3, G4 en G5 zijn nooit fluisterstil geweest...

[quote:dc162b3e7b="Amsterdam"]Hrm Mail-a-Mac heeft mij geadviseerd een nieuwe voeding te bestellen bij Apple die ze gratis zouden verstrekken.[/quote:dc162b3e7b]

Hoe verloopt zo’n bestelling? Oftewel, waarheen moet men heengaan?