iMac G5 + iBook G4 inruilen voor nieuwe Mac Book Pro??

Met de nieuwe Mac Book Pro zit ik te twijfelen om niet mijn iMac G5 20" te verkopen samen met mijn iBook G4 en met verkoopinkomsten deze te bekostigen.

Ik heb nu op mijn werkkamer de G5 staan en voor beneden de iBook die ik alleen gebruik voor surfen en wat email (alles blijft centraal staan op de G5).

Wat denken jullie:

1. Is het zinvol om over te stappen
  2. Zou de verkoop van de iMac G5 (1 jaar oud + 1Gb) + iBook G4 + 512Mb genoeg opleveren om de nieuwe notebook te kopen?
  3. Is het beter om te wachten?

Mijn mening: Je hebt 2 prachten van machines, leer die eens gewoon te waarderen in plaats van jezelf gek staren op wat je niet hebt.

Ik zou het niet doen, nu heb je 2 snelle Macs, inruilen voor één Mac zou ik niet echt slim vinden. Deze volstaan toch nog ruimschoots?

ik zou het ook niet doen... en al helemaal niet voordat MacBook Pro getest is door een groot aantal consumenten... met name de compatibiliteit van de bestaande programma s met de intel Mac Book Pro is interessant om te zien hoe de intel based computers van Apple en de vele programma s op elkaar zijn ingesteld...

[quote:420d6321fd="The_Whizz"]Met de nieuwe Mac Book Pro zit ik te twijfelen om niet mijn iMac G5 20" te verkopen samen met mijn iBook G4 en met verkoopinkomsten deze te bekostigen.

Ik heb nu op mijn werkkamer de G5 staan en voor beneden de iBook die ik alleen gebruik voor surfen en wat email (alles blijft centraal staan op de G5).

Wat denken jullie:

1. Is het zinvol om over te stappen
  2. Zou de verkoop van de iMac G5 (1 jaar oud + 1Gb) + iBook G4 + 512Mb genoeg opleveren om de nieuwe notebook te kopen?
  3. Is het beter om te wachten?[/quote:420d6321fd]

Niet doen… :sealed:

Zonde, als je perse een nieuwe product wil met Intel wacht dan even tot de nieuwe iBook er is (MacBook). Dan kan je bijvooorbeeld je iBook verkopen.Je hebt twee geweldige machines.

Ik zou het zeker niet doen!

Ik zou het ook niet doen.

De iMac is een prachtig ding en de iBook is erg handig om erbij te hebben. Zelf heb ik er ook over gedacht om mijn PB te verkopen voor een MacBook, maar, afgezien van een grotere harde schijf, volstaat ie eigenlijk prima.

Die paar extra seconden wachten voor een imovie bewerking o.i.d. maken uiteindelijk niet zoveel uit. Daar heb je je iMac G5 voor en die is snel zat.

Over een jaar zal er vast wel weer iets mooier op de markt zijn. Zo blijf je bezig.

Gewoon houden dus.

Ik zou niet gaan voor de macbook pro. Versie A is nooit een aanrader. Vraag maar eens rond wat de eerste Tibook bezitters van hun aller eerste versie vonden. En dat ie 2 tot 4 keer zo snel is moet ik nog zien. Grote kans dat dat wel meevalt.

wat wil je er voor hebben ? :evil: :evil:

Hmm, ik zou het wel kunnen doen. Ik neem eigenlijk aan dat qua performance het Mekkabook gelijk is aan je huidige Imac. Je iBook wordt overbodig bij de aanschaf van een macbook. Het is wel handig om al je werkzaamheden en hobby's op 1 computer / notebook uit te voeren => 1e voordeel. Als je je huidige spul goed kunt verkopen, kun je er wellicht ook een mooi TFT scherm bij kopen voor je MacBook, voor als je hem als desktop computer gebruikt. Je bent meteen up-to-date, ik verwacht eigenlijk dat er een moment komt dat je bepaalde software niet op PowerPC kan gaan gebruiken, of dat powerpc computers hiervoor te zwak zijn => 2e voordeel. Hoe meer Intel mac's er op de markt verschijnen, hoe minder je IBM macs 2e hands opleveren. In die tijd dat je zowieso en nieuwe mac koopt (als je tenminste iemand bent die aardig up to date blijft) zijn je huidige mac's weinig waard. Het is best het overwegen waard denk ik.

edit: Trouwens Unsound, echt een prachtige uitspraak!

Wat is dat toch? Als kinderen in een speelgoed winkel. Koop toch iets als je het nodig hebt. Of als je geld teveel hebt...

[quote:fd5828c661="unSOUND"]Mijn mening: Je hebt 2 prachten van machines, leer die eens gewoon te waarderen in plaats van jezelf gek staren op wat je niet hebt.[/quote:fd5828c661]

Amen! :lol:

[quote:b6d996f8d1="Nickel"][quote:b6d996f8d1="unSOUND"]Mijn mening: Je hebt 2 prachten van machines, leer die eens gewoon te waarderen in plaats van jezelf gek staren op wat je niet hebt.[/quote:b6d996f8d1]

Amen! :lol:[/quote:b6d996f8d1]

Mee eens :slight_smile: :slight_smile: :slight_smile:

Ik heb bijna dezelfde macs als jij (zie mijn onderschrift :wink: ) en ik pieker er niet over om ze in te ruilen voor een macbook pro. Ik vind dat ik er super verwend mee ben, ik heb nou 2 heeeeel fijne apparaten. Ze kunnen heel veel en ze kunnen niet minder als er iets anders nieuws uitkomt. Ik heb er alles mee wat ik me kan wensen op computergebied eigenlijk.

Maar niks menselijks is ons vreemd hoor. Wat jij beleeft dat herkent denk ik iedereen wel. In de wereld om ons heen roepen allerlei dingen voortdurend onze bezitsdrang op.

[quote:e4a5a43cc7="Nickel"][quote:e4a5a43cc7="unSOUND"]Mijn mening: Je hebt 2 prachten van machines, leer die eens gewoon te waarderen in plaats van jezelf gek staren op wat je niet hebt.[/quote:e4a5a43cc7]

Amen! :lol:[/quote:e4a5a43cc7]

Praise the Lord… :slight_smile:

Als je er geld genoeg voor terug krijgt zou ik de spullen verkopen. Wachten schiet niet op, de spullen verouderen. Tevens is er nu een nieuw tijdperk ingeslagen : intel. En als je daarbij kunt horen zou ik het doen.

En alleen al om een keer een doos uit te pakken met nieuw spul zou het al waard zijn voor mij.
1 jaar geen nieuwe mac uitgepakt hebben is ondenkbaar :slight_smile:

[quote:97ff782809="Rini"]En alleen al om een keer een doos uit te pakken met nieuw spul zou het al waard zijn voor mij.[/quote:97ff782809]

Dat lijkt me ook zo vet.
Ook al heb ik nog geen mac of ooit een nieuwe mac uitgepakt.

Helemaal zonder krasjes. enz

Das het ultieme genot :) En onbetaalbaar. En dan is het uitgepakt, en is de aardigheid ervan af. :lol:

Thanks voor jullie reacties.....ik denk dat ik nog even ga wachten en sparen voor een Mac Book Pro en dan mijn iBook ga verkopen. Ik las gisteren ook over een rumor dat er nog een mooiere Mac Book Pro zou komen dus tja dan weten we meer over de performance van dit nieuwe model en de eerste ervaringen.

[quote:c8cfc6be37="The_Whizz"]Thanks voor jullie reacties.....ik denk dat ik nog even ga wachten en sparen voor een Mac Book Pro en dan mijn iBook ga verkopen. Ik las gisteren ook over een rumor dat er nog een mooiere Mac Book Pro zou komen dus tja dan weten we meer over de performance van dit nieuwe model en de eerste ervaringen.[/quote:c8cfc6be37]

kun je het adres geven die rumor … ben eigenlijk nieuwsgierig …

leve de rumors rond apple — helpt alleen de hype

En ik zie dat ze nu ook een nieuw logo hebben bij apple.

[img:76864521ce]http://forum.macosx.nl/album_pic.php?pic_id=11518[/img:76864521ce]