imac G5 ; kopen bij applestore of lokale dealer.....

Ben ook van plan om te gaan bestellen. Is er een voordeel qua garantietoestanden bij een apple dealer. M.a.w. Wat is het nadeel om hem bij de applestore te bestellen ??

Voordelen Apple Store: - makkelijker op maat te maken - voor sommige groepen gelden kortingen

Nadelen Apple Store:

• lastiger met garantie, je moet denk ik de klantenservice bellen en dan dingen gaan opsturen, etc.?
  • veeeel langere levertijden

meestal in bto goedkoper bij locale dealer. En je kan hem meteen meenemen!

Als je bij een Apple Dealer koopt, wat tegelijkertijd ook een autorised repair center is, dan ben je veel beter uit dan dat je bij apple koopt. Die sturen je toch naar de dichtst bijzijnde dealer ..

Kun je er netzogoed meteen kopen :wink:

[quote:d44ece0a76="Jorasho"]Nadelen Apple Store: - veeeel langere levertijden[/quote:d44ece0a76] Dan heb je [url=http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=45717]dit draadje[/url] nog niet gelezen.

Het enige voordeel om een grote aanschaf als een computer bij de AppleStore te doen is dat sommigen meer korting kunnen krijgen en daadoor wellicht goedkoper uit zijn. Vooral als ze even puzzelen wat ze er wel en niet bijkopen via de AppleStore.

De voordelen van een (goede) winkel zoals een Apple Center:
-je kunt de apparaten even goed bekijken, aanraken
-evengoed extra’s bijbestellen (mogelijk goedkoper)
-overleg en afspraken met verkoper, onderhandelen over prijs en extra’s
-duidelijkheid over levertijden, geen geouwehoer met shipping dates en dergelijke
-het belangrijkste: in geval van een Apple Centre / Apple Authorised Service Provider eigen service- en reparatiedienst (desnoods ga je op afspraak met je toestel langs)

Dealer of winkel. Je hebt dan wat makkelijker contact bij problemen.

Een computer koop ik bij de dealer, vanwege service. Over prijs is te onderhandelen, al is dit wel afhankelijk van je relatie en de omvang van de dealer (hogere marge). Software en accesoires afhankelijk van de prijs bij dealer of internet, waarbij ik altijd eerst bij de Applestore kijk; betrouwbaar en goede levering.

Ik heb juist problemen gehad met een dealer, DeNieuweMacWinkel, omdat ze niet direct in contact staan met Apple. Je moet zeg maar een geautoriseerde Apple dealer uitkiezen, die ook "mogen" repareren, want anders kan je met garantie en reparaties wel eens problemen krijgen, of lang moeten wachten.

Ik ben uiteindelijk aan een nummer gekomen van iemand in Ierland die bij Apple werkt, het bleek de zoon van de buurvrouw van mijn oma te zijn :P, en als er iets met mijn Mac is dan kan ik hem altijd bellen en word het snel opgelost.

In het geval dat jullie mij niet geloven, kan ik niet meer doen dan zeggen dat het gewoon waar is, maar het nummer kan ik helaas niet geven omdat dat de afspraak is…

Ik heb mijn iMac G5 bij de dealer weg waar ik woon Lekker in de buurt, maar nu zijn ze failliet ( RAF ) Moet het nog via Apple

dealer heeft MAAR 1 voordeel: je kunt het scherm uittesten om te zien of er geen dode pixels zijn

voor de rest is het identiek… ik persoonlijk verkies de Applestore omdat er …

1. geen dealer in de buurt is
  2. aan huis levering gamakkelijk is
  3. direct mijn toestel kan aanpasse (meer RAM, dit erbij, dat niet…)

heb nog nooit problemen gehad (ni bij de dealer en ni bij de store) dus daar ga ik me niet over uitspreke