IMac G5 Livebox / Airport Vraagje

Hallo!

Ik ben van plan binnenkort over te swtitchen naar een Mac. Na tig jaar op een PC gewerkt te hebben en uitstapjes naar linux te hebben gemaakt ben ik iets toe aan iets anders!

Ik wil een iMac G5 gaan kopen met tegenwoordig standaard een Ingebouwde Airport Extreme kaart. Tevens ben ik van plan een draadloos Livebox te nemen. Nu heb ik een aantal vraagjes hieromtrent:

1. Is het mogelijk om de dongle die geleverd wordt door Wanadoo NIET te gebruiken maar in plaats daarvan de ingebouwde netwerkkaart van de iMac.

2. Zo ja, is het dan nog steeds mogelijk om dat Airport Express kastje te gebruiken waarmee ik dus bijvoorbeeld Internetradio stream naar mijn Stereo?

Dus kan dit : Livebox > iMac > Stereo in bovenstaande situatie?

Hoop dat iemand me kan helpen

grtz.

Ja, de Livebox is gewoon WiFi, en dat is AirPort ook, geen enkel probleem dus! Die dongle is helemaal onzin voor een moderne computer, en volgens mij ook geen Mac drivers.

Maar wat een baggerzooi is dat die Livebox, en ook Wanadoo; ik zou er nog niet dood gevonden mee willen worden.
Als je ook AirPort Express wilt gaan gebruiken, heb je die Livebox toch helemaal niet nodig; want al die beloftes van Wanadoo over telefoon VoIP en TV over internet, ik geloof er nog niks van voor de komende twee jaar…