iMac G5 nog niet terug --> PB kopen??

Hoi allemaal,

Man man man, de moed zinkt mij echt in de schoenen!

Na een maand wachten, is mijn half jaar oude iMac G5 nog steeds niet terug!
Ik had hetzelfde probleem als 390 andere Europese iMac G5 gebruikers, fabrieksfoutje in de videokaart, dus moet ik een nieuw moederbord hebben!
Nu ben ik van België, en heb ik mijn Mac gekocht in een pc-winkel die ook Mac verkopen, en kan ik dus wss nog wel ff wachten!

Nu is dit geen katastrofale ramp, want mijn vriendin heeft een 12" PB :-D.
Maar nu was ik aan het denken geslagen…
Nu zit ik op mijn eerste jaar hogeschool in Geel (elektrotechnieken) maar in september begin ik in Genk (CM-D), en dan heb ik zowiezo een laptop nodig!

En tegen dan wou ik wss ook een 12" PowerBook kopen, maar als ik nu mijn geld terugvraag in de winkel (of iMac verkoop), kan ik van dat geld een mooie 15" PowerBook kopen, en dan moet ik alleen nog maar investeren in een mooi scherm voor thuis te werken!
Wss 23" Cinema HD voor €1300

En als ik dan afgestudeert ben, kan ik nog investeren in een mooie PowerMac met P5 in! :stuck_out_tongue:

Of raden jullie me aan om te wachten op mijn iMac, en te bij-investeren voor een PB? :lol: :lol: :lol:

PB met losse scherm is i-d-e-a-a-l!! Maar het is en blijft een persoonlijke keus. Ik zou zelf voor PB gaan, hmja het is nog steeds wel G4. Maar portable kunnen zijn en tevens thuis werken aan groot scherm is ideaal. Is het dan geen kapitaalvernieting als je je half jaar oude iMac gaat verkopen en dan in ruil daarvoor die bovenstaande spullen koopt??

Maar het duurt wel lang, zo met die iMac, ja.

Ik vind het zelf makkelijk om 1 computer te hebben, want dan heb je eigenlijk nooit gezeur met bestanden die op de ene wel staat en op de andere niet. Ik heb zelf gekozen voor een PowerBook 12", vooral omdat hij klein en licht is, en dus makkelijk mee te nemen. Als je dan thuis nog eens een 23" extern scherm hebt dan kan je er bijna alles mee qua programma's, Photoshoppen alleen op een 12" schermpje is soms wel lastig. Een iMac G5 is natuurlijk wel veel sneller dan een PowerBook, maar dat is iets wat je moet overwegen. Ik had ook eerst een iMac G5 1,8 GHz rev. A en ik heb hem verkocht, ik heb wel gekozen voor 768 MB RAM in mijn PowerBook, maar als je meer kan (en wil) betalen moet je zo veel mogelijk RAM nemen.

je moet er niet vanuit gaan dat je je geld kan terugkrijgen. Je hebt het product gekocht en dat wordt nu onder fabrieksgarantie hersteld. Door het feit dat dit toestel reeds een half jaar oud is, kan je geen aanspraak maken op terugbetaling.

Ik ga wsl ook C-MD doen in september. Ik ga voor school een ietwat oudere ibook G4 800 gebruiken en zet ik thuis een "serieuze" mac. Voor hetzelfde/minder geld heb je een flinke desktop en bovendien denk ik dat een 12" minder snelle laptop het werk dat op school moet gebeuren nog wel gedaan krijgt (het meeste zal je wsl toch thuis moeten doen). dus om op jouw vraag te antwoorden: ik zou de imac houden en eventueel ergens een tweedehands laptopje op de kop tikken (of die van je vriendin lenen)

Hoeveel is een iMac G5 van de vorige generatie nog waard? Mijn nieuwe iMac heeft 1350 euro gekost. Voor die prijs koop je geen PowerBook hoor ...

[quote:48acfcae3a="tijs"]Ik ga wsl ook C-MD doen in september. Ik ga voor school een ietwat oudere ibook G4 800 gebruiken en zet ik thuis een "serieuze" mac. Voor hetzelfde/minder geld heb je een flinke desktop en bovendien denk ik dat een 12" minder snelle laptop het werk dat op school moet gebeuren nog wel gedaan krijgt (het meeste zal je wsl toch thuis moeten doen). dus om op jouw vraag te antwoorden: ik zou de imac houden en eventueel ergens een tweedehands laptopje op de kop tikken (of die van je vriendin lenen)[/quote:48acfcae3a]

Oh, dan worden we mss nog klasgenoten! Heb je al iets voor je toelatingsproeven gedaan?
En wat versta je onder een “serieusere” mac?

[quote:48acfcae3a]Hoeveel is een iMac G5 van de vorige generatie nog waard? Mijn nieuwe iMac heeft 1350 euro gekost. Voor die prijs koop je geen PowerBook hoor …[/quote:48acfcae3a]

Ik dacht toch dat het €1910 was, voor de iMac G5, met het geheugen!

Ik heb de mijne al wel terug. Ik heb 3 weken gewacht. Hij is weer toppie. Succes met wachten. Ik zou geen powerbook gaan kopen voordat je deze terug hebt. Overigens is je imac sneller dan een powerbook

Man man man, het is de laatste keer da ik na mijn dealer ga! Ik ben juist ff na Apple zelf, costumers service, en daar krijg ik een super-super-vriendelijke (Nederlandse) medewerker aan de lijn! Die snapte mijn probleem, dat ik vast zat met de examens! En hij ging er voor zorgen dat het VANDAAG nog gemaakt ging worden!

En ik denk toch dat ik mijn iMac dan ga verkopen!
Ik dacht ook dat de PB’s veel trager zouden zijn, maar ik vind het goed meevallen op de 12" van mijn vriendin!

Ik heb me het laatst ook eens afgevraagd wat ik ermee moet doen!
Voor CM-D, photoshop, dreamweaver, flash, illustrator
Voor prive, mail, safari, iCal, adresboek, photoshop, dreamweaver, flash, iWork

En daar vind ik de 12" 1,5Ghz 512MB ram van mijn vriendin vlot snel genoeg voor!
Alleen je moet net iets langer wachten bij filters in photohop!
Maar ik heb nu net uitnodigingen af voor onze bbq, de psd is 64MB groot, en dat werkte héérlijk, want de uitnodigingen zien er supersmakelijk uit!

Man man man, het is de laatste keer da ik na mijn dealer ga! Ik ben juist ff na Apple zelf, costumers service, en daar krijg ik een super-super-vriendelijke (Nederlandse) medewerker aan de lijn! Die snapte mijn probleem, dat ik vast zat met de examens! En hij ging er voor zorgen dat het VANDAAG nog gemaakt ging worden!

En ik denk toch dat ik mijn iMac dan ga verkopen!
Ik dacht ook dat de PB’s veel trager zouden zijn, maar ik vind het goed meevallen op de 12" van mijn vriendin!

Ik heb me het laatst ook eens afgevraagd wat ik ermee moet doen!
Voor CM-D, photoshop, dreamweaver, flash, illustrator
Voor prive, mail, safari, iCal, adresboek, photoshop, dreamweaver, flash, iWork

En daar vind ik de 12" 1,5Ghz 512MB ram van mijn vriendin vlot snel genoeg voor!
Alleen je moet net iets langer wachten bij filters in photohop!
Maar ik heb nu net uitnodigingen af voor onze bbq, de psd is 64MB groot, en dat werkte héérlijk, want de uitnodigingen zien er supersmakelijk uit!

[quote:d070b6e73f]

[quote:d070b6e73f]Hoeveel is een iMac G5 van de vorige generatie nog waard? Mijn nieuwe iMac heeft 1350 euro gekost. Voor die prijs koop je geen PowerBook hoor …[/quote:d070b6e73f]

Ik dacht toch dat het €1910 was, voor de iMac G5, met het geheugen![/quote:d070b6e73f]

17" iMac G5 1.8GHz Rev. B met 1GB RAM. Wel de combodrive versie.

Vraag een nieuwe imac, krijg je gelijk de verbeterde 2e generatie. Een powerbook is langzamer en heeft een G4 processor tov imac G5 processor HD is sneller in lees en schrijf en de infrastructuur RAM enz is sneller op imac.

advies: Nieuwe imac dus

Ok een iMac is een beetje sneller! Maar ik gebruik hem toch alleen maar voor die programma's een paar reacties terug!

Spelletjes of zo speel ik er toch niet op.
En een PowerBook is mobiel, en met een Apple scherm erop, lijkt het mij heel lekker om mee te werken!

En wat je zegt van de harde schijf lijkt me ook niet echt waar!
Ok de interne schijf is minder snel, maar die is bij mij toch maar 160GB, en als ik dus een externe wil, kan ik bij de PB opteren voor FireWire 800, terwijl ik bij de iMac vastzit bij FireWire 400

[quote:70621b4150="iMac G5 Ruben"]Man man man, het is de laatste keer da ik na mijn dealer ga![/quote:70621b4150]

Toevallig toch niet Beva in Neerpelt? Ik heb nog nooit iemand iets positiefs over de mac-ondersteuning bij Beva horen zeggen.

[quote:4907168d9b="iMac G5 Ruben"]Ok een iMac is een beetje sneller! Maar ik gebruik hem toch alleen maar voor die programma's een paar reacties terug!

Spelletjes of zo speel ik er toch niet op.
En een PowerBook is mobiel, en met een Apple scherm erop, lijkt het mij heel lekker om mee te werken!

En wat je zegt van de harde schijf lijkt me ook niet echt waar!
Ok de interne schijf is minder snel, maar die is bij mij toch maar 160GB, en als ik dus een externe wil, kan ik bij de PB opteren voor FireWire 800, terwijl ik bij de iMac vastzit bij FireWire 400[/quote:4907168d9b]

Dat is natuurlijk jou eigen beslissing een powerbook of een imac. En dat van die HD is wel waar.
Maar als je praat over wat je er later nog aan HD’s aanhangt, dan wordet het verhaal weer anders.
Maar als je alleen kijkt naar de toegangsnelheid van de HD van een imac en die van een powerbook, dan is die van de imac veeeeeeeel sneller.

Trouwens…usb2 is sneller dan firewire dus HD met usb is OK

[quote:d048ea0a58="tijs"][quote:d048ea0a58="iMac G5 Ruben"]Man man man, het is de laatste keer da ik na mijn dealer ga![/quote:d048ea0a58]

Toevallig toch niet Beva in Neerpelt? Ik heb nog nooit iemand iets positiefs over de mac-ondersteuning bij Beva horen zeggen.[/quote:d048ea0a58]

Ja hoor, Beva Soft in Neerpelt!
Mij zien er ze (buiten vrijdag om mijn iMac terug te halen) nooit meer!
Man man, pokkewinkel!

Tijs, ben je van hier (eksel) in de buurt of zo?
Je kent Beva, je gaat in september ook naar Genk…

[quote:6d1e457b2e="Petje"]Trouwens.......usb2 is sneller dan firewire dus HD met usb is OK[/quote:6d1e457b2e] neen hij heeft het over firewire800, dit is de tweede generatie van firewire als ik me niet vergis en is dubbel zo snel dus als de firewire400, usb2.0 is 480 mb/sec. firewire800 is dus 320mb/sec sneller dan usb2.0 persoonlijk vind ik dat mn harde schijf (usb2.0 en firewire400) sneller gaat met firewire, dan met usb2.0 (en neen ik heb geen usb1.0 poorten op mn ibook, dus daar ligt het zeker niet aan)

Firewire heeft ook een constante snelheid terwijl USB 2.0 pieken en dalen heeft in de snelheid van overdracht.

Ok, genoeg Firewire-praat! Morgen heb ik mijn iMac terug, en september komt in de buurt....

Zou ik een PB kopen, of een PB BIJkopen?

Ligt eraan wat er op je bankrekening staat :wink: . Bestel mij een 12" PoBo bij :P