imac g5 : non-apple geheugen bijprikken

Ik wil over een maandje een nieuwe imac G5 gaan kopen, de huidige emac G4 wordt wat klein voor het photoshoppen en webdesignen. 20 inch is toch wel lekker...

Ik vraag me af: Kan ik nou geheugen van andere dan apple-fabrikanten in die iMac G5 stoppen? Ik kan het namelijk veel goedkoper krijgen dan via de apple store en ik ben geen vrek maar toch! :slight_smile:

volgens mij wel....

Alleen memory van Kingston he, tenzij je gek bent op Kernel Panics :innocent: :apple:

Ja hoor dat kan. Geen enkel probleem, zolang het maar hetzelfde type RAM is.

kijk gewoon bij een apple dealer voor gehugen voor een imac G5.

Bijv mailamac.nl 512 MB 69 Euri excl BTW

Hallo, bedankt voor de snelle reacties! Lekker aktief forum, cool!

Dat kingston verhaal, is dat waar? Want een kernel panic daar zit natuurlijk niemand op te wachten.

edit: hmm, die mailamac is erg goedkoop. Bedankt voor de tip!

Het kan wel maar mijn ervaring is dat je wel geheugen specifiek voor de Mac moet hebben als je een andere leverancier kiest. Daar bedoel ik mee dat bijv. Kingston specifieke geheugenstrips levert voor de Mac die gegarandeerd werken. Kijk bijvoorbeeld eens op www.informatique.nl bij de geheugen wizards.

Nee hoor, er zijn buiten Kingston genoeg andere merken die goede RAM voor iMacs verkopen, en bovendien nog veel goedkoper zijn ook.

Iedereen bedankt voor de reacties, ik kom er verder prima uit! super!

Elk merk (mit svan de juiste specificaties) is goed hoor!

Als het niet mocht werken heb je ook nog zoiets als garantie.

Ik heb weleens PC3200 van 1 gb gezien op www.memoryplus.nl! Kostte 166 euro inclusief!!!!!

Maar gaat het werken? Ik weet het niet…helaas.

[quote:41ef36e0c2="figini"]Het kan wel maar mijn ervaring is dat je wel geheugen specifiek voor de Mac moet hebben als je een andere leverancier kiest. Daar bedoel ik mee dat bijv. Kingston specifieke geheugenstrips levert voor de Mac die gegarandeerd werken. Kijk bijvoorbeeld eens op www.informatique.nl bij de geheugen wizards.[/quote:41ef36e0c2]

beetje vreemd verhaal, want wat is er dan anders aan die geheugenstrips die ‘gegarandeerd’ werken op een mac?

[quote:521604be5d="reddrummaster"]Alleen memory van Kingston he, tenzij je gek bent op Kernel Panics :innocent: :apple:[/quote:521604be5d]

M’n G3 draait al jaren goed op goedkopie merk x

[quote:59875a36f0="dreamlab"]Ik heb weleens PC3200 van 1 gb gezien op www.memoryplus.nl! Kostte 166 euro inclusief!!!!!

Maar gaat het werken? Ik weet het niet…helaas.[/quote:59875a36f0]

Ja dat is ook zoiets, dit is dan echt een goedkoop maar ze verkopen daar de overbekende OEM stripjes.
Ik denk dat ik dat risico maar niet ga nemen, dan maar 2 tientjes meer (en nog steeds 100 euro goedkoper dan applestore) en geen risico.

Ik heb voor mijn iMac een 512 MB module van Dane Elec bij challengecomputers gekocht (Koop ik mijn meest onderdelen). dit werkt zonder problemen.

Apple maakt helemaal geen geheugen, dus je moet het er wel van een ander merk inprikken.

[quote:ffefe5ff3d="buurman"]Apple maakt helemaal geen geheugen, dus je moet het er wel van een ander merk inprikken.[/quote:ffefe5ff3d]

8)

Kijk eens [url=http://www.macstuff.nl]hier[/url] en [url=http://www.mailamac.nl]hier[/url].

[quote:efabaf40a4="dreamlab"]Ik heb weleens PC3200 van 1 gb gezien op www.memoryplus.nl! Kostte 166 euro inclusief!!!!!

Maar gaat het werken? Ik weet het niet…helaas.[/quote:efabaf40a4]

Ik heb twee 1Gig sticks van hun… werkt al 6 maanden prima in een dual 2Ghz G5.
Gewoon een goede koop!

Dit vindt ik nu een vet bericht!!!!! Met de aftrek van mijn BTW heb ik dus gewoon 2gb in mijn iMac voor.......€ 280!!!!! Da's niet echt duur als je dat vergelijkt met andere dealers!!!

Apple Store…€ 720 inclusief BTW/ € 605 ex btw…pfffffffffffffffffffff get outta here!