iMAC G5 of powerMAC G5?

Hallo,

Even mijn situatie schetsen. Ik zit nu nog op PC, maar ben van plan om na de zomer over te schakelen naar MAC. Ik zou mijn MAC voornamelijk willen gebruiken voor PREPRESS. Adobe Creative Suite zal ik dus vlotjes moeten kunnen draaien op mijn nieuwe MAC. Nu zit ik (om budgetaire redenen: ik beschik nu over een [b:bfa789fbff]1600 euro[/b:bfa789fbff] excl. BTW) nog even te twijfelen tussen een iMAC G5 of powerMAC G5. Belangrijk hier is voor mij het gegeven van de monitor. Ik beschik nu over een (CRT) Viewsonic G90f als primaire monitor en een extra tweede beeldscherm van een oudere computer (voor het plaatsen van mijn paletten etc.)

Als ik nu de [b:bfa789fbff]Apple iMac G5 2 GHz 20" SuperDrive[/b:bfa789fbff] koop, ben ik een kleine 1500 euro excl. BTW kwijt. Dit geeft mij het voordeel dat ik gans de configuratie van mijn PC nog kan behouden (voor zover dit nog relevant is na de aanschaf van mijn MAC natuurlijk) en dat ik bij mijn MAC een 20 inch display heb.

Als ik voor de[b:bfa789fbff] Apple PowerMac G5 2x 2 GHz[/b:bfa789fbff] ga ben ik 1600 euro excl. BTW kwijt en heb ik dus nog geen cinema display. Dan zou ik de monitors van mij PC moeten nemen en die aan de MAC hangen.

Op het eerste zicht lijkt de iMAC een ideale koop als het budget beperkt is (totaaloplossing computer+beeldscherm), maar het spreekt voor zich dat de powerMAC een pak meer uitbreidmogelijkheden biedt naar de toekomst. Wat doe ik in mijn geval het beste? Gaan voor de totaaloplossining van de iMAC (=direct een cinema display) of de uitbreidoplossing van de powerMAC (zonder cinema display en met de oude monitors)???

trek deze pc man over de juiste streep!

groeten,
Alfonzo

Ik zou nu de PowerMac nemen...

Je kunt een aantal zaken na de aankoop alsnog upgraden, zoals het scherm. Je kunt dus eerst gebruik maken van je huidige monitor, en later een betere monitor kopen. Ikzelf heb ook gekozen voor een PowerMac, en ik heb na iets meer dan een jaar alsnog een Cinema Display gekocht. Voordeel van de PowerMac is de mogelijkheid van een tweede processor ( ikzelf heb een enkele ) en de opties voor extra PCI kaarten, en het makkelijker upgraden van bijvoorbeeld de grafische kaart en de DVD brander.

Qua uitbreiding later, kun je inderdaad een powermac kopen. Ook voor et echt zwaardere werk is deze natuurlijk beter. Ik raad je aan de powermac te kopen en je huidige schermen nog te laten staan, tot je weer budget hebt voor een cinema display. Daarnaast is het op de imac (naar mijn weten) ook niet mogelijk om een 2e scherm aan te sturen (wel spiegelen) daar zijn wel hacks voor, maarja, hier zijn de meningen over verdeelt.

ik zou gaan voor de powermac, je bent vrijwel zeker productiever op deze machine, aangezien alles net iets vlotter draait. Hierbij komt dat een CRT scherm naar mijn idee je een betere kleuren weergave biedt dan het 20" tft scherm. Je kan ook de powermac + CRT zien als overbrugging totdat je het geld alsnog hebt voor een cinema scherm (mocht dit dan alsnog op het verlanglijstje staan).

Maar de powermac kan je nog uitbereiden met een extra interne schijf (over een snelle interne bus)(wat zeker aan te raden is als ‘scratch’ disk) tov de imac.

Succes ermee!

Ik zou ook de PowerMac kopen... vooral omdat je dan veel meer snelheid hebt

ik vind persoonlijk het beeldscherm van een imac niet echt mooi qua kwaliteit als ik dat vergelijk met een cinema display…

Ik denk persoonlijk ook dat je meer zult hebben aan een PowerMac dan aan je iMac, zeker op langere termijn. Vooral qua power zit je zeker erg goed op die PowerMac DC. Ook omdat als ik wat tussen de lijnen lees ik meen dat je hem voor je werk/bedrijf nodig hebt. Later kan je je dan idd nog altijd een Cinema Display kopen. (en het display van de iMac kan je zeker niet vergelijken met die van de Cinema Display's, ook niet van de 20")

ik zou ook een Powermac nemen. Maar ik vindt de iMac wel mooier.

Ik denk inderdaad dat de PowerMac meer en meer een overtuigde winnaar aan het worden is, zeker in het licht van mijn "professionele bezigheden". Anderzijds moet inderdaad gezegd worden dat de iMac een lust voor het oog is.

Het wordt dus de PowerMac. Allen erg bedankt voor de inbreng.

No problemo man.

Ik zie bij x-alt een 20" apple lcd staan voor 688 ex en een 1.8 Power Mac voor 1049 ex zit je met een verschil van 137 euro.

http://www.x-alt.nl/pagesNederland/NLindex.html

Voor zij die wonen in de ongehoorzame provincie in zuid nederland is het

http://www.x-alt.be/pagesBelgie/Bindex.html