iMac G5 op internet

Een vraag.

Hoe krijg ik mijn Mac op internet.

Ik heb een nieuw modem (alcatel speedtouch 510i) op een adsl lijn via isdn
Ik heb een airport extreme base station
Ik heb een iMac G5 met airport kaart
Ik heb een notebook met (sorry "windows xp prof)
Ik heb een ISP account (planet adsl advanced) Instellingen onbekent

Hoe stel ik de mac in voor deze verbinding?!
ik zit als nieuwe gebruiker al sinds vrijdag te klooien!

:? Is maar een oplossing voor: router kopen, modem hier op aansluiten, de router configureren, kabeltje van de router naar je airport en deze instellen en dna zou het moeten werken.

je hebt in elk geval een router nodig om het te laten werken.

voor meer info kun je me pb’en

[quote:921063cd8c="Lancelot"]Een vraag.

Hoe krijg ik mijn Mac op internet.

Ik heb een nieuw modem (alcatel speedtouch 510i) op een adsl lijn via isdn
Ik heb een airport extreme base station
Ik heb een iMac G5 met airport kaart
Ik heb een notebook met (sorry "windows xp prof)
Ik heb een ISP account (planet adsl advanced) Instellingen onbekent

Hoe stel ik de mac in voor deze verbinding?!
ik zit als nieuwe gebruiker al sinds vrijdag te klooien![/quote:921063cd8c]

Die Speedtouch ADSL modems moeten vanuit je mac een ‘sleutel’ krijgen zodat je erkent wordt op de router. Dit ter verkoming dat andere gebruikers op je netwerk komen.
Kijk eens in de handleiding waar je die sleutel ter identificatie kunt invoeren.

Tja, reddrummaster

Ik ben in de veronderstelling dat mijn 510i toch een “router” is.

deze heeft 1-uitgang naar mijn iMac of naar mijn Airport?

sluit ik deze modem direct aan mijn iMac, dan lukt het mij nog niet ?

[quote="hydro"]:? Is maar een oplossing voor: router kopen, modem hier op aansluiten, de router configureren, kabeltje van de router naar je airport en deze instellen en dna zou het moeten werken.

je hebt in elk geval een router nodig om het te laten werken.

'n Airport Extreme base station is een ROUTER!!!
Sluit je adsl-modem hierop aan, vervolgens stel je Airport base station in met het daarvoor bestemde programma bij “Hulpprogramma’s” in de map Programma’s. Dit programma heet “Airport Configuratie Assistent” daarna vul je je abonnementsgegevens van je provider in in het programma “Airport HulpProgramma”. In dit programmaatje kun je je hele draadloos netwerk kinderlijk eenvoudig configureren. En echt, je hiervoor geen enkele kennis voor nodig en je hebt alles al “in huis”. Succes :smiley:

Misschien kan je wat hints krijgen van de handleiding van XS4ALL: http://www.xs4all.nl/helpdesk/abonnement/adsl/airport/index.html

Hierover is toch veel verwarring merk ik. In veel (bijna alle?) gevalleen heb je GEEN router nodig, namelijk als de ADSL of Kabel aanbieder met PPPoE werkt. Dan is een aiport of aiportexpress aan je modem genoeg.

Voor de rest is het echt heel simpel. Natuurlijk zorg je dat je mac eerst goed met de modem overweg kan, daarna volg je de stappen in aiport config. zodat de aiport ertussen staat.

Een router is dan alleen nog zinvol als je andere (PC’s) apparaten niet draadloos ook nog wil laten internetten.

[quote:498ab3228f="Lancelot"]sluit ik deze modem direct aan mijn iMac, dan lukt het mij nog niet ?[/quote:498ab3228f] Heeft de 510 wel een ADSL signaal ? Dan moeten alle 3 de led's in het middel groen branden.

Als je de iMac direct op de 510 aansluit, en in Safari ga je naar http://10.0.0.138 , kom je dan wel bij de pagina van de 510 ? Als je daar aan de linkerkant op “connect” klikt, zou moeten staan of hij verbinding heeft gemaakt…

[img:498ab3228f]http://home.zonnet.nl/stevejobs/510_connection.jpg[/img:498ab3228f]