iMac G5 opnieuw installeren

Hallo,

Net een iMac G5 gekocht via Marktplaats. Totaal geen verstand van die dingen, het is namelijk mijn eerste iMac.
Misschien rare vraag, maar hoe kan ik dat ding nou opnieuw installeren? Want alle gegevens van die persoon waar ik 'm van heb gekocht staan er in. Hij is namelijk ook nog de beheerder, en dat moet dus niet.

Iemand die mij hierbij kan helpen? Heb zoals ik al zei, totaal geen verstand van zo'n iMac.

Groeten,
Marcel

Welk OS X-versie staat er op? Dat kan je zien als je bent ingelogd (ik neem aan dat je het wachtwoord van de vorige eigenaar weet) onder het appeltje linksboven.
Heb je er de originele installatie disc bij gekregen? Zo nee, dan heb je misschien OS X versie 10.7 of 10.8
Is het ouder dan 10.7, dan moet je er echt die installatie disc bij hebben.

Edit: inderdaad G5: daar kan geen Lion of Mountain Lion op.
Dus zeker die 2 installatie dvd's vragen, want die horen bij deze machine.

Je kunt 10.5.8 (Leopard) er als laatste op installeren.
Die zul je ergens moeten zien te vinden, want Apple levert het niet meer.

Heb je dus geen installatie-schijven bij je aankoop gekregen, dan kun je nog een keer Marktplaats gaan napluizen.

http://www.marktplaats.nl/a/computers-en-software/software-apple-macintosh/m624015585-mac-osx-leopard-versie-10-5.html?c=be2da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr&pageNum=1&pos=4

Volgens mij kan een G5 geen lion of mountain lion draaien, dus het is waarschijnlijk leopard of tiger. Je hebt dan inderdaad de originele grijze disks nodig die bij de computer geleverd werden.

Ik zal 'm eens emailen over die CD, want die heb ik er niet bij gekregen.. En anders kan ik die CD die dus op marktplaats staat gebruiken? En een nieuwere versie dan dat kan er ook niet op worden geinstalleerd?

Die set van Marktplaats is de juiste ja.

En nee; nieuwer dan Leopard (om precies te zijn 10.5.8) kan er echt niet op.

Prima, dan weet ik in ieder geval genoeg, dankjewel!
Nu maar wachten op reactie van die man, en anders toch maar die CD van marktplaats kopen.