Ik heb hier een Imac G5 staan die onder os 10.4.7 draait, en ben eigenlijk niet tevreden van het scherm. Bij het opstarten van de computer staat het scherm veel te fel ... zelfs zo erg dat in de nieuwe "mail" links het blauw niet zichtbaar is. Als de computer langer dan een dag aanstaat, durft deze te verspringen naar normaal. Wat ik graag heb, want zelf kan ik het onmogelijk aanpassen. Heeft nog iemand dit probleem, en hoe kan ik dit verhelepen? Alvast bedankt.
ambient light sensor misschien vuil ofzo?
Oei en wat bedoel je daarmee? En kan ik deze zelf reinigen?
Misschien heb je hier trouwens wat aan: [url]http://forums.macrumors.com/archive/index.php/t-144981.html[/url]
Neen dit is het niet, het is alsof bepaalde kleuren uit het scherm versterkt worden en andere afgezwakt. En als het scherm een hele tijd aanstaat, dan komt dit soms terug goed. Maar wat bedoel je met ambient light sensor? Misschien is het dat wel .....
Klinkt als een contrast gevalletje. Dat kan je instellen bij je Systeemvoorkeuren, maar ik zit nu niet achter een Mac dus zou het niet voor je kunnen opzoeken...
Heb je het al geprobeerd dan? ;)
overigens:
[img:8e8eec0714]http://a248.e.akamai.net/7/248/51/3017241153171781/www.info.apple.com/images/kbase/301724/301724_6.jpg[/img:8e8eec0714]
Maar kan ook zomaar zijn dat je een iMac hebt zonder ALS…heb ik namelijk ook.
Door het feit dat dit probleem na lang aanstaan opgelost geraakt, ben ik niet zo happig om dingen in de voorkeuren te gaan aanpassen..... Maar kan je me zeggen wat ambient light sensor is?
sorry had niet gezien dat hier een afbeelding werd geplaatst. :(
Kijk een in Systeemvoorkeuren>Universele toegang>Zien>Beeldscherm>Verbeter contrast of die slider op 'Normaal' (links) staat.
En niks wel of niet happig: met Systeemvoorkueren [i:18de953b34]moet[/i:18de953b34] je af en toe eens gaan ‘spelen’, zodat je je Macje (OS) goed leert kennen en zelf problemen kan oplossen. Hij ontploft er niet van, of zo…
Precies....door gewoon alles te proberen heb ik alles geleerd wat ik tot nu toe weet....hardware en softwarematig. Dat heeft me ook door een opleiding geholpen en naar m'n huidige functie op een ICT-afdeling ;)
Dat het zo eenvoudig zou zijn ..... Inderdaad gewoon bij voorkeuren --> contrast en ola wat een mooi beeld :)
Bedankt iederen, en ik zal inderdaad wat meer prutsen (al lijkt me een vraag op dit forum stellen beter voor m’n computers)
Mercikes!
Die dingen kunnen best wat hebben hoor ;) Zolang je maar niet met een schroevendraaier het stof van het moederbord wil halen terwijl hij aanstaat 8) ;)