Imac G5 springt op zwart

Mijn Imac G5 1.8 GHz 20 inch, 1 GB geheugen en Mac OS X Versie 10.3.9 springt de laatste tijd erg vaak op zwart. Het maakt niet uit waar ik mee bezig ben, maar hij springt zomaar ineens uit en start zichzelf dan later weer op zonder het opstartgeluid. Het sluimerlampje knippert daarvoor even alsof het lijkt alsof hij uit de sluimer komt. Het lijkt alsof er ineens geen stroom meer is.

Ook maakt hij de laatste tijd wel erg veel lawaai…

Wat kan dit zijn??

Oververhitting? Door veel stof in de ventilatie-openingen. Maar misschien is het ook wel een probleem met de voeding: http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=302181

Oververhitting zorgt inderdaad voor spontaan herstarten. Als kort na het opstarten gebeurt en na de herstart gebeurt het weer redelijk snel dan is dit inderdaad een hele grote kans.

Hier kun je een handleiding vinden over het schoonmaken van je iMac G5. (Deze handleiding werkt absoluut NIET voor Intel iMac’s!)

Die handleiding werkt trouwens ook niet voor een iMac G5 met ingebouwde isight!

Juist, meteen aangepast. Zal de oorspronkelijke schrijver dit ook even gaan melden.

Bedankt voor de tips. Ik heb de Mac van binnen schoon geblazen. Kwam inderdaad wel stof uit. Hij lijkt het nu goed te doen, maar weet ik pas na een tijdje. Als ie binnen nu en 2 dagen niet meer uit schiet, laat ik dat hier even weten.

Thanks again!

Ga naar de "console" log in de map "logs", in de (root) library, ([i:de4b2d2f92]/library/logs/console [/i:de4b2d2f92]) en controleer of in dit bestand de tekst "thermal runaway" staat. Als dit zo is: DIRECT NAAR DE DEALER!!!