iMac G5 start pas na 8e keer tegoei op!

Nu heb ik iets aan de hand hé! Ik hoop da het aan Tiger ligt, en da het na 10.4.1 opgelost is! (btw, ik heb een iMac G5 20" met 1Gig ram) Toen ik vande morgen wou opstarten, ging het pas goed na de 8e keer!!

De eerste keren, telkens als ik in da lichtgrijs scherm kom met het Apple logo in, en die ronddraaiende streepjes, schudde heel mijn scherm en het stond vol met strepen!
En daar bleef het dan ook bij, bij dat scherm.

Bij een andere poging was het net hetzelfde met als die strepen en het gebibber, maar toen raakte hij nog in het inlogscherm, maar toen ik daar de muis bewoog, kreeg ik een kernel panic (grijs scherm met de tekst erin dat je moet rebooten)

En de 8e keer was het net hetzelfde, ook gebibber, en strepen, maar toen het inlogscherm kwam, was alles terug normaal, en nu blijkt ook alles goed en normaal te werken!

Amai, schik van mijn leven!

Ik vrees dat dat toch echt een hardwareprobleem is..

k zou een ander scherm kopen ...

[quote:24d577a0ec="yabbanoname"]k zou een ander scherm kopen ...[/quote:24d577a0ec]

[cynisch] Ha ha [/cynisch]
Wat een superantwoord, daar was ik net naar op zoek!

@Bigs, aan welk deel hardware zou het liggen?

[quote:74c3a4c478="yabbanoname"]k zou een ander scherm kopen ...[/quote:74c3a4c478]

lijkt me lastig met een iMac… :wink:

@ruben
Ik zou als ik jou was toch met Apple bellen, klint toch idd als hardware probleem. valt waarschijnlijk toch nog onder de garantie…

Met Apple bellen, hebben die een telefoon dan?

lijkt een videokaartprobleem. je hebt natuurlijk nog garantie, ik zou dus de dealer bellen. als je pech hebt doet die het nu weer een tijdje goed, en zegt de dealer, dat die geen fout kon ontdekken....... ik had zoiets met mijn bolletje. had toen geen garantie meer. opengeschroeft alle stekkers los en weer vastgemaakt, en hij deed weer, gelukkig !!!

Maar ik heb er nog nooit eerder last van gehad! Zou ik niet wachten tot na 10.4.1?

Wat ik wel kan doen, ik heb nu 2 x 512 ram, en ik ken de jongen wel goed van de winkel waar ik hem heb gekocht! Het is zo een pc-winkel die ook mac verkopen, dus echt veel weet hij er toch niet vanaf!
Wss kan ik het dan regelen dat ik er 1 x 1024 voor in de plaats krijg!

Lijkt me inderdaad een VRAM probleem

[quote:ab4ab5e077=“iMac G5 Ruben”]Maar ik heb er nog nooit eerder last van gehad!
[/quote:ab4ab5e077]
Hetzelfde als je s’morgens je auto wil starten en hij doet het niet meer…niet willen snappen: hij doet het simpelweg niet meer…dus er moet iets gedaan worden.
Vriend van me heeft ook een g5 20" Imac en die sneuvelde al de eerste avond…ook een dood vram gedeelt. Dingen kunnen nu eenmaal stuk gaan…Tip: naar je dealer gaan en hun het laten regelen met apple…dat ding zal toch nog binnen de garantie zitten?

succes.

VRAM? Dus gewoon het RAM-geheugen?

Maar ik ben nu toch ook bezig op mijn iMac, ik heb er juist nog een redelijk zware Photoshop-sessie opzitten…

Vram is Video Ram dus die op je videokaart

[quote:af477470f0="iMac G5 Ruben"]VRAM? Dus gewoon het RAM-geheugen?

Maar ik ben nu toch ook bezig op mijn iMac, ik heb er juist nog een redelijk zware Photoshop-sessie opzitten…[/quote:af477470f0]

Er is waarschijnlijk een probleem met je videokaart. Alles wijst erop dat die niet correct functioneert. Dat ding zit vastgesoldeerd op je moederbord, dus even vervangen is er niet bij. Het beste wat je nu kunt doen is naar de dealer en daar uitleggen wat het probleem precies is. Je zou ook Apple kunnen bellen, maar daar heb ik geen ervaring mee.

Dit heb ik ook net gehad!

Het VIDEO RAM is stuk en daarom moet het Logic Board vervangen worden :S

Geen idee waarom het pas bij 10.4 naar buiten kwam maar het is echt enkel hardwarematig.

Dus snel naar je dealer want ik had er een klein weekje last van en toen begon m’n hele beeld gigantisch te flikkeren en toen stopte m’;n computer net na het inloggen.

Alles gelukkig gebackup maareh weet niet heo het nu met mn HD gesteld is…
Krijg hem pas woensdag terug, onderdeel wass niet op voorraad bij de dealer :(( (logisch maar jammer)

Succes!

Fuck, dit is wel echt klote! Ik heb mijn iMac gekocht bij een pc-winkel, die ook Apple verkopen, god weet hoe lang ik mijn enige en oooh zo dierbare maccie kwijt ben!

Mja, mss kan ik iets regelen voor zo’n leuke nieuwe iMac! Of toch het Logic Board met een 128mb videokaart ervan!!

Idd is dat niet tof man, maar apple is wel ontzettend snel hoor, tenminste gemiddeld 2 a 3 werkdagen vind ik echt vlot voor zo'n groot bedrijf.

Het beste is om even Apple te bellen.

Maareh die droom van die 128 MB kaart kan je vergeten, kan op een of andere manier niet, gevraagd aan iemand die bij Apple als iets heeft gewerkt dus ik ga ervanuit dat dat klopt, helaas!

Succes!

Ik heb hem online gekocht, zelfde probleem. :-( Wat bedoelen jullie eigenlijk met naar een Dealer brengen? Zijn alle winkels waar ze Apple verkopen Dealers, en goed voor garantie ( na online aankoop) ?