iMac G5 trager na update naar Tiger

Sinds de update naar Tiger is mijn iMac duidelijk iets trager geworden: sommige handelingen duren nu langer. Nadat Illustrator (CS) is opgestart (en ik gekozen heb voor een formaat) duurt het ongeveer 3 seconden voordat het scherm verschijnt. Eerder was dat binnen een seconde gepiept. Word is ook traag. Ik heb het idee dat de letters mijn getyp soms niet kunnen bijhouden... Ligt dit aan de desbetreffende programma's?

Lijkt me niet zoals het hoort. Voor het geval je Tiger echt net hebt geinstalleerd, houd rekening met het feit dat Spotlight je hardeschijven aan het indexeren kan zijn. Bij mij werkte dat vertragend maar was binnen een kwartiertje klaar. Je zou toch echt gemiddeld genomen een snelheidsverbetering moeten hebben. Heb je de bevoegdheden al hersteld en de processorsnelheid op "hoogst" staan?

Wat voor iMac heb je eigenlijk?

:cry: Een iMac G5 natuurlijk! :cry: :cry: :cry: :cry: Ik zag het niet staan in je bericht maar het staat in de titel! DOM! :cry:

Hoe heb je Tiger geïnstalleeerd? Erase and Install, Upgrade of Archiveer en Installeer.

[quote:3ebe66e72c="sjonnie"]Heb je de bevoegdheden al hersteld en de processorsnelheid op "hoogst" staan?[/quote:3ebe66e72c] Het herstellen van de bevoegdheden doe ik regelmatig (zelfs automatisch met Macaroni), maar waar stel je de processorsnelheid in?

systeemvoorkeuren / energiestand / opties

Een vriend van mij heeft ook een iMac G5 en bij hem maakte dat een behoorlijk verschil in snelheid!

Bedankt. Kan dat zonder gevaar dat mijn computer (G5 2x2) te heet (of eventueel andere nadelen?)wordt, zoals ik op dit forum elders lees? Waarom staat deze standaard op 'automatisch'?

geen idee. Ik heb hem zelf al een jaar op hoogst staan en het enige merkbare verschil is de snelheid. Geen probleem volgens mij. Misschien is die optie voor laptopgebruikers die de batterij willen sparen. Ik heb hem op hoogst gezet toen ik problemen kreeg in Garageband. Ik had zoveel sporen in gebruik dat hij zich er in begon te verslikken. Na de proccessor op hoogst te hebben gezet geen problemen meer gehad in GB.