iMac G5 wordt niet wakker uit sluimerstand

Beste mede-maccers,

Twee weken geleden deed mijn iets meer dan jaar oude iMac G5 het ineens niet meer. Uiteindelijk heb ik hem ter reparatie aangeboden - afgelopen vrijdag kon ik hem weer ophalen. Het bleek dat het moederbord vervangen moest worden. Dure grap, maar gelukkig is het nog onder garantie verholpen. Inmiddels dient het volgende euvel zich aan. Als ik mijn iMac op sluimer zet (of als ie op een gegeven moment in sluimerstand valt) is ie daaruit niet meer ‘wakker te maken’. Via het toetsenbord blijft het beeld op zwart en na enige tijd maakt de computer een geluid alsof ie op wil stijgen. Geforceerd uitzetten dan maar, opnieuw starten en na een paar keer aan- en uitzetten doet ie het (tot nu toe) dan wel weer. Ik ben hier niet blij mee maar vraag mij vooral af of dit samen kan hangen met het nieuwe moederbord of dat er (toevallig?) weer iets nieuws aan de hand is.

Iemand enig idee?

Dank vast,

Roland

Tja gewooon weer mee terug gaan (is even vervelend) maar het is wel de beste optie, is hun probleem toch? Hun moeten maar zorgen dat het wel werkt ;)

Yep terug dus!!! :evil: