Een vreemd probleem. Bij het afsluiten van mijn Mac moet ik de laatste dagen altijd de uit-knop een tijd ingedrukt houden om mijn Mac uit te zetten. Hij blijft hangen op het lege desktop-scherm en gaat niet uit. Ik heb geen idee waar te beginnen om dit op te lossen.
Iemand?
heb ook zo'n probleem gehad met de macbook, alleen bij mij gooide m'n externe schijf roet in het eten.
toen ik die afkoppelde was het probleem over.
het vervelende was dat die schijf richting de eeuwige jachtvelden aan het gaan was en hij tevens mijn time machine schijf was, gelukkig alles nog kunnen kopiëren naar een nieuwe schijf.
enfin, hangt er van alles aan je usb poorten? probeer dat eens los te koppelen en dan af te sluiten, het is in ieder geval niet de bedoeling om hem geforceerd uit te schakelen zoals je nu doet.
ik heb het probleem wel eens gehad, bleek mail de boosdoener te zijn. deze sloot niet correct af. na een forceer stop van mail sloot alles wel prima af.
Kijk even bij "activiteitenweergave" of er processen onder jou naam draaien die mogelijk het afsluiten tegen houden.
Als het een programma betreft, wis dan eens de plist ervan ([color=red:2287a839b6]niet doen als het Mail is![/color:2287a839b6])
Je kunt ook even één keer opstarten in safe mode, en daarna gelijk normaal.
Een safe boot herstelt namelijk bepaalde fouten, en is dus een algemene remedie tegen kuren van je Mac.
Voor het uitzetten van de Mac de La Cie harde schijf "uitwerpen" loste het probleem in ieder geval op. :D Hij sloot gewoon af. Wat ik niet begrijp is dat dat eerder niet hoefde. Ik hoop dat het niet betekend dat de schijf op z'n eindje loopt, zoals hierboven gesuggereerd.
en nu is het wel opgelost, het kwam door een corrupt geinstalleerde 10.5.7
zie mijn post hier: http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?t=149706&highlight=