iMac gaat vanzelf uit sluimer stand??

Ik heb afgelopen zaterdag een clean install gedaan op mijn imac en macbook alleen gaan ze nu beide vanzelf uit hun sluimer stand ? ik dachteerst dat het aan adium of mail lach maar dat was t niet weten jullie wat het kan zijn?

Toch niet om 00.00 u 's nachts?

Hoezo om 00:00 s'nachts gaat het dan spoken ?? :evil: :evil: :evil:

Ik weet het niet :stuck_out_tongue:
ik heb altijd stroom schalaar uit staan van me macje :stuck_out_tongue:

nah als ik hem sluimer dan springt hij na 10 min of 30 min of 1 uur weer aan :S

@maclover111: kijk eens in Systeemvoorkeuren > Energiestand > Schema. Bij sommige mensen komt het voor dat daar ongewild en onbewust een vinkje staat en dat de computer dus om 00.00 u wakker wordt.

OKe, wist ik niet :P

Hier heb ik dus ook al weken last van. Maar, mijn iMac G5 reageert op netspanning. Als mijn vrouw het licht op zolder aandoet, spring mijn iMac op de tussenverdieping wakker. Is hier ook een oplossing voor ?

Hmmmzz dat zou het wel eens kunnen zijn ja... maar hoe kan dat dan ineens? een fout i leopard???

Beste heren, het is 1.00 uur in deze periode van het jaar :-) en ja mijn iMac heeft er nog steeds last van :cry: Even ter info, het heeft niets met het vinkje te maken, dat was het eerste waar ik naar keek toen ik om een uur 's nachts wakker werd van een harde boing....

Maar hier is dus sprake van een ander probleem. Misschien een spanningsregelaar er tussen zetten?

iemand al een oplossing?

Zie http://discussions.apple.com/thread.jspa?messageID=6109145 voor nog een paar tips.

mmzz had ik al eerder gekekn heb een smu reset gedaan werkte niet echt. gisteren heel de dag de stroom eraf gelaten en nog is het probleem daar. ook al log ik uit en zet ik hem in sluimer word hij alsnog wakker. denk dat het toch met een stroom dip te maken heeft.

De mijne is heel stipt, met het veranderen van de tijd is mn Mac nu elke nacht om twee uur wakker. Om een uur sliep ik vaak nog niet, maar twee uur....en er staat dus echt niets aangevinkt in welk programma dan ook bij mijn weten.

Hij gaat ook gewoon echt aan met een boing als ik hem uitgezet heb. Zo raar. De enige manier om te voorkomen dat hij aan gaat is de stekker er uit.