Al enige tijd heb ik problemen met het opstarten van mijn iMac, hij geeft 4 op de 5 keer een zwart scherm.
Tot vandaag werkte hij iedere keer gewoon als ik bij die 1 op de 5de keer was. Dan gaf hij wel gewoon het grijze scherm en starte hij vervolgens op. Nu geeft hij iedere keer als hij een grijs scherm geeft gewoon het idee dat Mac opstart, alleen wordt het scherm na een tijdje donker grijs en staat er dat de computer opnieuw moet worden opgestart, als ik dat vervolgens doe blijft het scherm zwart.
Opstarten vanaf de cd werkt wel gewoon, en ik heb ook al een Time-Machine backup teruggezet, maar dat heeft niets geholpen. Windows XP werkt via Windows wel gewoon dus ik heb niet het idee dat het door de hardware komt.
Heeft iemand enig idee hoe ik dit probleem op kan lossen? Bijvoorbaat dank.
PS: PRAM reset etc. heb ik allemaal al geprobeerd.
[quote:c3c34541ee="Dr. Maddox"]Draai anders eerst eens een hardware test vanaf de installatie DVD. Misschien dat je daar wat meer uit haalt..[/quote:c3c34541ee] Nja niets opvallends daarin te zien, zou ook niet kunnen aangezien op Windows alles correct loopt. Ik ben nu bezig met een clean install. Ik las ergens dat het probleem kennelijk komt doordat een update niet helemaal goed is uitgevoerd, en dat zou goed kunnen.
Wat ik nou meemaak kan echt alleen bij Apple, ik heb de installatie opnieuw uitgevoerd en alles werkt weer, ook heeft hij alle bestanden gewoon behouden, hoe het kan weet ik niet, maar het werkt en daar gaat het om :).