Ik heb een tijdje geleden 256 MB geheugen bijgeprikt in mijn iMac (1GHZ), en zag vandaag in mijn systeem profiel dat ze niet helemaal gelijk zijn.
Weet iemand wat het verschil is en of het mijn iMac veel vertraagd ?
Zal vermoedelijk de CAS-Latency zijn. Wordt ook wel aangeduid met CL2.5 of CL3. Doe maar eens een google.
Als het werkt, dan werkt het.....toch? :wink:
Toegegeven, de laatste tijd is het geheugen niet echt makkelijker geworden. Er zijn verschrikkelijk veel verschillende soorten. Enniewee, een korte versie dan:
Jouw iMac 1Ghz ondersteund volgens de gegevens van Apple “PC2700 (333MHz) DDR SDRAM”. Dat betekend een geheugen ‘throughput’ van 2.7GB/s (van geheugen naar moederbord via de FSB - Front Side Bus). Echter door ook een module van PC2100 erbij te plaatsen (met een throughput van 2.1GB/s) verlaag de prestatie van het gehele geheugen naar dit niveau en zakt de FSB snelheid van 333Mhz naar 266Mhz. Dit zal de prestatie van het totale systeem zo’n 5% (of daarom heen) naar beneden brengen.
Zoals je kunt zien zit in het slot DIMM0 een PC2700-module, deze is geinstalleerd door Apple. Die andere heb je er zelf bijgezet, of de dealer? Als de dealer het heeft gedaan dan zou ik even verhaal gaan halen, want dat is gewoon geen goede zaak.