iMac II DV met airport card of usbdongle ?

beste Macosx'ers,

Ik wil graag met mijn Imac G3 DV de volgende 3 dingen doen.

1. draadloos internetten / netwerk
  2. draadloos printen.
  3. draadloos itunes naar stereo.

ik heb reeds een airportexpress basisstation in mijn bezit, en kan deze functies prima met mijn ibook G4.

vraag 1: Heb ik voor mijn iMac G3 om al deze 3 functies te kunnen doen een donders duur airportcard nodig of kan ik en draadloos internetten en draadloos printen en draadloos muziekstreamen ook met een goedkopere usb-dongle voor 3 tientjes?

vraag 2. als ik niet alle 3 de functies met een usb dongle zou kunnen doen, welke dan wel?

vraag 3. Wat raden jullie mij aan. Airport card of usb dongle. Welk type / merk…

wederom bedankt…

Zelf heb ik geen goede ervaring met de usb dongles. Die ik gezien / geprobeerd heb werden allemaal erg warm, en gaven zo nu en dan de brui eraan. Zelf zou ik voor een airport kaartje gaan. Op marktplaats nog wel te vinden.

dank voor de reactie.

Welk type / model airport moet ik dan exact hebben?

robbes

Das de oude 11 mb kaart.

Als het goed is heb je bij je imac een houder gekregen voor de airport kaar :
[img:b8e35e7307]http://i2.ebayimg.com/01/i/05/63/f6/02_2.JPG[/img:b8e35e7307]

Daar zet je je airport kaartje in. (11mb versie)
Deze dus :

[img:b8e35e7307]http://www.quadmation.com/AIRPORT.cardonly/airport802.11.JPG[/img:b8e35e7307]

Mijn dochter maakt gebruik van een iMac G3 i.c.m. Belkin USB adapter. Werkt goed en de drivers zijn bij Belkin te downloaden. Kost ong. EUR 30.

Die houder heb je trouwens nooit gekregen hoor,die zal je gewoon apart moeten aanschaffen. Apple is niet zo weggeverig.

@rini, dankjewel voor de (grafisch) uitleg welke kaart ik hebben moet... dat is me nu geheel duidelijk.

@jha Wat ik graag zou willen weten is of ik met een usb-dongle ook gebruik kan maken van draadloos printen en draadloos itunes streamen naar de stereo. Heb je daar toevallig ervaringen mee of gebruik je de usb-dongle alleen voor draadloos internetten?

@pete.Z ik zat me al suf te zoeken :wink: bedankt voor de tip.

groeten, Robbes

Mijn schoon-mama heeft een iBook en streamt draadloos haar muziek naar haar AEx. Mijn schoon-papa gebruikt een Wintel bak en die streamt eveneens draadloos zijn muziek naar die AEx. Hij gebruikt een (merkloze of waar ik nog nooit van gehoord heb) USB dongle en dat werkt allemaal, inclusief internetten en printen, fantastisch.

Errr.. Is het niet zo dat de 11 mbps Airportkaart te langzaam is voor streaming audio. Wil niet zeuren, maar heb je voor Airtunes geen Airport Extreme nodig?

Please correct me if I’m wrong… :innocent:

Nee: de "gewone" airport werkt al prima voor het streamen van geluid.

@ paul a la mac, dankje! dan ga ik het eerst ook proberen met een goedkopere oplossing....

@ passenger, zie de reactie van Jan Kruis… :wink:

dank voor de info. Ik weet voorlopig voldoende…

robbes :apple: