Volgens mij heb ik een groot probleem. Ik heb overal al gezoch maar niet het probleem gevonden wat ik heb. Dit is het:
De Imac heb ik geupdate naar Leopard en dit ging zonder problemen vloeiend dus. Omdat wij de Imac gebruiken voor een speciaal muziek programma wat alleen onder Windows draait wilden we windows XP dus ook gaan installeren. En toen begon het.
Alles keurig via BootCamp gedaan. Maar tijdens het installeren van Windows wilde die de hele schijf formateren. Ik vertrouwde het niet en heb de installatie afgeblazen. Omdat ik in het windows gebeuren bleef zitten heb ik de Mac met de knop aan de achterkant uitgezet. Bij het herstarten bleef hij al hangen maar heb ik nog de Windows DVD eruit gekregen. Ik dacht slim te zijn en nog een keer te herstarten maar dan vanaf de Leopard DVD en nu doet hij dus helemaal niks. Ik hoor ook niet echt dat de DVD draait en heb hem ook al aan een andere mac gehad om zo met Apple-tje T op de schijf te komen maar doet het ook niet.
Het is een heel verhaal maar heeft iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen??
het eerste wat mij te binnen schiet is dat je misschien kunt proberen om tijdens het opstarten (na de ‘boing’), de option-toets in te drukken, waardoor je waarschijnlijk kunt kiezen voor je Leopard opstartschijf.
Succes!
Heb nu geprobeert met de ALT toets op te starten en ik krijg zowaar alleen het pijltje van de muis te zien het is al iets maar ik kan hem niet bewegen.
Ik heb dit ook een keer gehad. Volgens mij formatteert hij stiekem toch iets als je al bij dat scherm aan bent beland.
Echt goed uitleggen wat ik toen heb gedaan kan ik niet. Ik heb gewoon heeeeeel vaak gereset en C ingedruk gehouden. Uiteindelijk startte hij wel op vanaf de cd. Nadeel van deze manier is dat je wel óf moet formatteren, óf moet hopen dat je een install kan doen zodat je bestanden niet aangetast worden…