imac intel of macbook incl cinema display

Een vraagje..

Ik heb nu een mac g5 1,8, 1500 mb ram en 160gb incl een cinema display 23 inch (adc)?

en een ibook g4 12 inch laatste versie.

Nu vind ik het allemaal wat te veel rotzooi… grote kast en veel draden ectr.

nu vraag ik mij af wat ik beter kan doen…

of een 24 inch imac intel kopen of een macbook pro of (powerbook??) incl een nieuw cinema display die ik kan ophangen?? en waarom de ene of de andere?

en hoe zit het met de levensduur van de batterij omdat dan constant de accu aan het stroom is van de laptop??

graag reacties, wat jullie in dit geval zouden doen!

MBP + extern scherm zorgt alsnog voor een hoop draden. Misschien is het een beter idee om een iMac te kopen (in plaats van de Power Mac die je nu hebt) en de iBook erbij te houden. Dan heb je het minste aantal draden in het zicht.

ja de imac 24 inch is wel een stuk goedkoper in verhouding!

Tja, 1999 euro voor de 24" iMac, de MacBook Pro [i:6059aaf65f]vanaf[/i:6059aaf65f] 1989 euro. Voor de 10 euro extra krijg je wel een stuk meer Mac :) Enige is dat je 'm niet zo makkelijk meesleept. Maar als je iets alleen maar hoeft te laten zien op locatie is een iBook voldoende, lijkt mij.

[quote:7443c4fc3b="Joffria"] Nu vind ik het allemaal wat te veel rotzooi.. grote kast en veel draden ectr. [/quote:7443c4fc3b]

Van die grote kast wil ik je best afhelpen, als die er netjes uitziet tenminste… (alleen de prijs, tjah…)

Ik zit met precies hetzelde probleem. In eerst instantie wouw ik zonder twijfel gaan voor de imac 20 of 24 inch met 2 gb werkgeheugen en 256mb videokaart. Maar nu ik het geld ongeveer gespaard heb en ik me ook realiseer dat als alles goed gaat ik over 2 jaar ga studeren. Wordt de overweging macbook pro ook reeel. Hij is een stukje duurder maar met dezelfde specs en mobiliteit als pluspunt weet ik het niet zo net meer. De 24 inch is natuurlijk enorm en dat is best belangrijk en leuk. Maar als ik iets heb gemaakt ofzo voor school kan ik het niet afspelen. Eigenlijk wouw ik gaan voor de 20inch imac met meer RAM en videogeheugen. Maar ik twijfel aan een macbook pro met dezelfde specs en betere prossesor. Het is veel geld meer maar het heeft zijn voordelen. Moeilijk Moeilijk. Wa denken jullie.

[quote:fcaa2cb414="Job123"]Maar ik twijfel aan een macbook pro met dezelfde specs en betere prossesor.[/quote:fcaa2cb414]Je bedoelt waarschijnlijk "sneller", dat is niet hetzelfde als "beter"...

In de praktijk zal je weinig van die hogere kloksnelheid merken op het moment dat hij in een MacBook zit. De iMac heeft een snellere HD, die winst is al aanzienlijk, en de iMac heeft een betere koeling, dus zal hij niet snel terug schakelen naar een lagere kloksnelheid, iets wat de MacBook wel snel doet… In de praktijk zal je dus zeer waarschijnlijk een hogere kloksnelheid hebben bij de iMac, ondanks zijn iets tragere CPU.

Ik luister itunes, msn internet. Af en toe photoshop af en toe video bewerking. foto's bewerken.. iphoto wordt dat dus. af en toe een game, (vrij regelmatig eigenlijk.) af en toe een filmpje kijken. presentaties maken. Bootcamp voor spellen. Ga ik duidelijk verschil merken tussen een 7200 toerige en 5400 toerige HD ? dat zou ik wel jammer vinden als je andere specs op videokaart na supper zijn..

[quote:ae16011fc9="Job123"]Ga ik duidelijk verschil merken tussen een 7200 toerige en 5400 toerige HD ? [/quote:ae16011fc9]

Dat zegt je bovenbuurman zojuist :wink:

klopt, maar ik bedoel afhankelijk van mijn gebruikswijze van de laptop. Ik bedoel als je professioneel met beeld en geluid bezig bent dan geloof ik dat het verschil wordt gemerkt. Maar zou het voor mij ook duidelijk trager zijn.

aah, ik heb het al gezien. Dankzij een nieuwe techniek die apple hanteerd, kan de 5400 HD gelezen worden bijna met de snelheid van een 7200rpm. Dat zegt voor mij genoeg dat verschil wat er dan nog is, zal ik nooit merken. toch ?

beter macbook met acd wel ff de zwarte versie als je het kan betalen dan he

[quote:128fc29b33="appie12"]beter macbook met acd wel ff de zwarte versie als je het kan betalen dan he [/quote:128fc29b33] Waar slaat dit nu weer op? Er is geen zwarte versie van de MacBook Pro? Persoonlijk zou ik een iMac kopen, meer waar voor je geld en als je hem toch alleen thuis wilt gebruiken.

[quote:8a0f1add75="Job123"]aah, ik heb het al gezien. Dankzij een nieuwe techniek die apple hanteerd, kan de 5400 HD gelezen worden bijna met de snelheid van een 7200rpm. Dat zegt voor mij genoeg dat verschil wat er dan nog is, zal ik nooit merken. toch ?[/quote:8a0f1add75] Nee, dat redeneer je verkeerd.

De iMac heeft een 3,5 inch schijf, deze zijn sneller dan 2,5 inch schijven. Ook als ze van hetzelfde aantal toeren zijn. Een laptop zal het wat dat betreft gewoon niet halen bij een desktop.

[quote:a2ee875522="Gamie"][quote:a2ee875522="appie12"]beter macbook met acd wel ff de zwarte versie als je het kan betalen dan he [/quote:a2ee875522] Waar slaat dit nu weer op? Er is geen zwarte versie van de MacBook Pro? Persoonlijk zou ik een iMac kopen, meer waar voor je geld en als je hem toch alleen thuis wilt gebruiken.[/quote:a2ee875522]

sorry verkeerd gelezen ik dacht dat hij een macbook bedoelde, maar echt ik zou voor de macbook pro gaan (in het zilver)

[quote:3c07ce6cd1="appie12"][quote:3c07ce6cd1="Gamie"][quote:3c07ce6cd1="appie12"]beter macbook met acd wel ff de zwarte versie als je het kan betalen dan he [/quote:3c07ce6cd1] Waar slaat dit nu weer op? Er is geen zwarte versie van de MacBook Pro? Persoonlijk zou ik een iMac kopen, meer waar voor je geld en als je hem toch alleen thuis wilt gebruiken.[/quote:3c07ce6cd1]

sorry verkeerd gelezen ik dacht dat hij een macbook bedoelde, maar echt ik zou voor de macbook pro gaan (in het zilver)[/quote:3c07ce6cd1]
En ik voor een Mac Pro :?

Wat is dat nu, er is nog altijd zoiets als budget waar mensen zich willen/moeten aan houden.

[quote:77765398d4="PietjePuk"][quote:77765398d4="appie12"][quote:77765398d4="Gamie"][quote:77765398d4="appie12"]beter macbook met acd wel ff de zwarte versie als je het kan betalen dan he [/quote:77765398d4] Waar slaat dit nu weer op? Er is geen zwarte versie van de MacBook Pro? Persoonlijk zou ik een iMac kopen, meer waar voor je geld en als je hem toch alleen thuis wilt gebruiken.[/quote:77765398d4]

sorry verkeerd gelezen ik dacht dat hij een macbook bedoelde, maar echt ik zou voor de macbook pro gaan (in het zilver)[/quote:77765398d4]
En ik voor een Mac Pro :?

Wat is dat nu, er is nog altijd zoiets als budget waar mensen zich willen/moeten aan houden.[/quote:77765398d4]

heb je het tegen mij, pietje puk heb ik iets verkeerd gedaan

Jij hebt niets verkeerds gedaan, althans niet in de opmerkingen die je hiervoor gepost hebt. Wat Pietjepuk duidelijk probeert te maken: Het is nog altijd de portemonee van de TS die bepaalt wat het beste is. Natuurlijk weet iedereen dat de PRO apparaten het beste/mooiste/snelste zijn. Het gaat er wel om of iemand zin heeft om dat geld voor een laptop te gaan betalen.

En de topicstarter gaf zelf al aan dat hij twijfelt tussen een 24 inch iMac en een Macbook Pro... dus is er helemaal niks mis met de opmerking van appie12