imac internet doorgeven (beveiligen)

Ik zit hier bij men pa met mijn imacje en m'n laptopje. Nu staat mijn imac vast op een tafel, aan een lan kabeltje verbonden met de router. Mijn imac deelt de verbinding die het krijgt via ethernet via airport, zo wil ik dan met mijn laptop op internet gaan, maar als ik dan kijk naar de netwerken is dit een onbeveiligd accespoint. Hoe beveilig ik dit? (minstens wachtwoord, liefst mac-controle en eventueel ssid onzichtbaar maken).

Bedankt

Als het goed is, als je met airport een netwerk aanmaakt kun je kiezen voor WEP-encryptie.

Dat zijn instellingen die je moet regelen op je router. Check de handleiding. Het zal er duidelijk in staan.

ik vermoedt dat jullie de vraag verkeerd begrepen hebben. (of ik heb het verkeerd uitgelegd) (toch bedankt voor het antwoord). Ik heb dus thuis een router die enkel ethernet aankan. De iMac is aangesloten via ethernet. Als ik nu op mijn imac internet delen over airport, dan maak ik toch een soort accespoint van mijn mac. Bij het lijstje van draadloze netwerken op mijn laptop (pc) staat de naam van mijn imac erbij, en er staat onbeveiligd bij. De vraag is dus hoe ik dat kan beveiligen. Ik denk dus niet dat dit op de router kan instellen? Ik heb daar eens gekeken en vond er niets dat ook maar betrekking kon hebben tot deze beveiliging. Als ik op de pc naar gataway ip ga kijken krijg ik het ip van d eimac en als ik daarnaartoe surf kom ik op de webserver die ik locaal draai.

kan niemand helpen?

Systeemvoorkeuren > Delen > Internet >

Daar kun je aangeven dat je de verbinding wilt delen via Airport. Klik je daar op “Airport opties”, kun je een WEP-key instellen.

[quote:8a09a6dc80="unSOUND"]Systeemvoorkeuren > Delen > Internet >

Daar kun je aangeven dat je de verbinding wilt delen via Airport. Klik je daar op “Airport opties”, kun je een WEP-key instellen.[/quote:8a09a6dc80]
dit werkt, bedankt