imac keyboard schoonmaken

Na een tijd van gebruik is mn imac keyboard nu geheel vervatst, vet, ranzig, onder broodkruimels en allerlei andere zooi. Dus een probleem: Hoe krijg ik dat keyboard uit elkaar? De toetsjes gaan er erg gemakkelijk vanaf, en zijn ook zo weer terug te zetten... ik heb ook allerlei schroefjes er vanaf kunnen halen, maar aan de onderkant zitten klemmetjes die ik als gewone sterveling niet los kan krijgen zonder ze kapot te maken.

Is er iemand die een service manual heeft liggen, of iemand die ervaring heeft met imac toetsenborden openmaken?

Groeten,
Elger

∴ NA-NIL-IN ∴

Hey johnny_cash,

Zou je dat ff kunnen plaatsen? Ik heb wel een apple pro toetsenbord, en nu ik er zo naar kijk wil ik em ook well ff schoonmaken.

Thanx alvast.

Groet,

Jonnie

Na het lezen van [url=http://www.technology.niagarac.on.ca/people/bgracey/prokeyboardrepair.html]dit verhaal[/url] heb ik er maar van afgezien. En ik ben echt niet te beroerd om dingen uit elkaar te halen.

Op zijn kop houden en het gruis er uit schudden en de toetsen een beetje opfrissen met een doekje Viking reinigingsschuim is al een hele verbetering.

"Na het lezen van dit verhaal heb ik er maar van afgezien. En ik ben echt niet te beroerd om dingen uit elkaar te halen."

MMM,

Indd. Dit is best complex, of het lijkt zo… Wel veel pruts werk.
Laat maar dan. :wink:

Het vuil zit voor het grootste deel onderop, dus dat valt niet zo op.

Groeten,

Jonnie

∴ NA-NIL-IN ∴

Ah kijk,

Dat is beter. Zo is het een stuk overzichtelijker.
Ik zie dat je het bovenste plastic gedeelte er zo af kan halen.
Gaat dit ook zo makkelijk met de onderkant?

Groet,

Jonnie

:? Weet iemadn toevallig hoe je een toestenbord van de "nieuwe" soort openmaakt?

Ziet er zeker makkelijk uit, ik vraag me alleen af wat voor soort schroevendraaier je nodig hebt, lijkt me een heel klein inbussleuteltje en die heb ik niet :x :cry:

∴ NA-NIL-IN ∴

∴ NA-NIL-IN ∴

Johnny, thnx voor de duidelijke uitleg d.m.v de foto's, ben met mijn toetsenbord aan de gang gegaan en binnen 3 kwartier had ik weer een mooi schoon toetsenbord :lol: :lol:

∴ NA-NIL-IN ∴

Dit pro keybord uit elkaar halen kan me nog een keer van pas komen, maar het is geen classic imac ding; die zijn net wat iritanter.

thnx anyway :slight_smile: