iMac klinkt als een pingpong bal - Wat is dit? / Oplossing?

Een bekende van me heeft een iMac DV 400 net als ik. De harde schijf [vermoedelijk] van hem klinkt soms als een pingpong bal en wil soms niet meer reageren als het systeem loopt. Bij het opstarten word deze schijf ook niet gevonden en moet er geboot worden met de classic 9.1 cd. Wat is nou eigelijk het probleem en heeft iemand hiervoor een oplossing?

Het is niet echt netjes dat zoiets gebeurt. Ik heb mijn iMac DV 400 een weekje later als hem gekocht en ben nu als de dood voor hetzelfde.

Met vriendelijke groet,
Elger Jonker

Oei, dat klinkt helemaal niet goed. Snel terug naar de winkel voordat alle bestanden weg zijn! Backuppen je handel.

Het ziet er naar uit dat die hardeschijf niks meer waard is. Heb zoiets ook een keer gehad, maar dat was bij een hardeschijf die ik gekregen had, die al redelijk wat had meegemaakt.

Adriaan

Er staat gelukkig niet zoveel belangrijks op... daar ben ik wel blij om voor hem :)...

Hoezo is de schijf niets meer waard? wat is er dan precies aan de hand? En hoe lang is de fabrieksgarantie van die schijf??

Als je het niet weet: wie zou hij hiervoor moeten bellen  /  schrijven?

ja dat klop er zit waarschijnlijk een MaXtor flut schijf in je kan hem beter vervangen met een IBM schijf die zijn in alles 10000 keer beter dan alle andere merken op de mark zoals in elke mark de oudste is de (jawel) de beste. je kan je wel oplaten naaien om een MaXtor te kopen ja ze zijn goedkoop maar wat is goedkoop altijd jawel duurkoop

o op een nieuwe schijf krijg je 11 jaar garantie en op je computer ook en je krijgt nooit apparte garantie op onderdelen van je mac (nooooooit bij apple) alleen 1 jaar fabrieks garantie

Tijd om maar eens een 80 gig in mijn iMac DV te proppen... Als het zover is dan zet ik de handleiding hier wel neer :)

Huh?? 11 jaar garantie op een HD? Typefoutje zeker? Mijn 10 GB HD begon knikkergeluiden te maken voordat de iMac 400 DV Slotloading 2 jaar oud was. Afgelopen met de HD bleek al gauw. Tip: je kunt soms bij koude Mac nog even bij de schijf, maar het loopt snel af is mijn ervaring. Ik begrijp overigens dat de 5400 rpm Maxtor 80GB een verkeerde keuze was? (80 GB omdat ik toch bezig was en video nog wel eens op de kompjoeter wordt bewerkt) Inbouwen ging vlot; dat het zo eenvoudig was had ik niet gedacht. Voorlopig gaat alles weer goed. Dick

ik heb dit ook meegemaakt maar dan met een oudere generatie(5200) ik heb toen alles geback-upt en toen volledig geinitialiseerd.maar dan ook helemaal dus echt alle bits op 0! nu doet ie et weer prima!!!!! :D

lijkt er inderdaad op dat de HD aan het sterven is... Ik zie overigens bij IMacs een abnormaal hoog uitvalpercentage van HD's, CD ®-spelers/Videoboards; mijn vermoeden:de temperatuur in de ventilatorloze Imac's loopt (te) hoog op, hierdoor gaat de levensduur van ingebouwde componenten drastisch achteruit.

hallo allemaal,

ik lees zojuist dit bericht, en wel beetje geschroken moet ik zeggen, sta op het punt om een nieuwe iMac g4 te kopen, maar als ik hier zie, dat ze het zo gauw begeven, de harde schijven, vraag ik me wel af, wat wijshijd is? heb je hier met de powermac ook last van? dan kan ik dat beter doen, wil toch wel langer als 1 of 2 jaar er van kunnen genieten als het ff kan.

iemand die mij hier iets zinnigs op kan zeggen?

alvast bedankt

mijn appeltje Anja

Harde schijven hebben bewegende delen en kunnen stuk, zelfs bij  Apple. Als dit gebeurt wanneer ze net nieuw zijn, heb je garantie. Gewoon terug gaan en claimen. Een vriendin van me is met haar Cube twee keer terug geweest. Pech, maar nu werkt alles prima.

Trouwens, Bart, ik heb thuis een geruisloze Cube staan en die heb ik nu een jaar lang geheel zonder problemen in gebruik. Hij is echt geruisloos. Silence is a bliss =) Neemt niet weg dat je maar ff goed om je heen kunt vragen over de nieuwe iMac, Appel.

Hoi Tiny

Das mooi bericht dat je een jaar lang geen problemen hebt gehad, maar ik hoop wel langer dan een jaar van mijn nieuwste aanwinst te kunnen genieten. Want ik ben er eerlijk in het kost wat, dus verwacht je erook wel wat van. En zoals ik vaak hoor, een Mac ten opzichte van een pc , verouderd veel minder snel als je nu een up to date systeem koopt, en tevens gaat het veell langer mee dan een pc, daar pc's het eerder begeven dan een Mac, dus schrok ik even, van al die kapotte harde schijven, maar twijfelen, of er een mac bijkomt, dat doe ik zeker niet, er komt er 1 bij, dat is zeker haahha

Trouwens die cupe vind ik ook een schitterdend model als je hem zo ziet, allen het uiterlijk van een mac doet je al smelten.

groetjes mijn appeltje

[quote:post_uid0="tiny"]Trouwens, Bart, ik heb thuis een geruisloze Cube staan en die heb ik nu een jaar lang geheel zonder problemen in gebruik. Hij is echt geruisloos. Silence is a bliss =) Neemt niet weg dat je maar ff goed om je heen kunt vragen over de nieuwe iMac, Appel.[/quote:post_uid0]

Ik heb niet gezegd dat je met ventilatorloze Macs binnen de kortste keren problemen hebt…
Maar de ervaring (ik onderhoud nogal wat Macjes) leert dat wanneer een IMac G3 hardwareproblemen heeft de schuldige negen vd tien keer de schijf of het videobord is. Vandaar mijn "educated Guess" over de oorzaak daarvan…

Appeltje,
laat je door bovenstaande niet ontmoedigen; mijn opmerking betekend niet dat het kopen van een IMac onverstandig is! Daarnaast is de IMac G4 is zo anders van ontwerp al sde IMac G3…

[quote:post_uid0="bart"]Ik heb niet gezegd dat je met ventilatorloze Macs binnen de kortste keren problemen hebt.... Maar de ervaring (ik onderhoud nogal wat Macjes) leert dat wanneer een IMac G3 hardwareproblemen heeft de schuldige negen vd tien keer de schijf of het videobord is. Vandaar mijn "educated Guess" over de oorzaak daarvan.....[/quote:post_uid0] Dan weet je er waarschijnlijk meer van dan ik Bart. Hoop niet dat je je aangevallen voelde  :)

nee hoor alles ok!

Wat is dit toch een gemoedelijk forum  ;)